Autor Wątek: Cewka.  (Przeczytany 8070 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lutego 08, 2018, 10:27:17 am
Odpowiedź #15

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
masz nivke Mpi a wiec zlacze obd2. Probowales odczytac bledy?

Ja zczytuje bledy zwyklym testerem za 80zl do smartfona, bledy zgadzaja sie, porownywalem z Launch-em diagunem.
Nie mam obd2 ... chyba trzeba będzie udać się na zakupy na Allegro :aniolek:
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Lutego 08, 2018, 16:41:00 pm
Odpowiedź #16

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
zacznij od zczytania błędów, bez tego jest szukanie igły w stogu siana.

Lutego 12, 2018, 17:34:04 pm
Odpowiedź #17

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Powiem tak:
Cewka wymieniona na nową.
Błędy odczytane:
P0300   wykrycie wielokrotnych przypadków wypadania zapłonu
P0301   wykrycie wypadania zapłonu 1 cylindra
P0304   wykrycie wypadania zapłonu 4 cylindra
Iskry jak nie było tak nie ma.
Pytanie co dalej, błędy te nie wskazują konkretnej usterki,
wymiana czujnika wałka rozrządu, wału korbowego ??? :zalamany:

Ps. Mr_R4VEN wyślij mi swój adres odeślę Ci Twoją cewkę i kasę za wysyłkę.
Wielkie dzięki za chęć pomocy :oki: ... szkoda że problem tkwi gdzie indziej :kwasny: ... szukam dalej.
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Lutego 12, 2018, 19:02:16 pm
Odpowiedź #18

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Powiem tak:
Cewka wymieniona na nową.
Błędy odczytane:
P0300   wykrycie wielokrotnych przypadków wypadania zapłonu
P0301   wykrycie wypadania zapłonu 1 cylindra
P0304   wykrycie wypadania zapłonu 4 cylindra
Iskry jak nie było tak nie ma.
Pytanie co dalej, błędy te nie wskazują konkretnej usterki,
wymiana czujnika wałka rozrządu, wału korbowego ??? :zalamany:

Ps. Mr_R4VEN wyślij mi swój adres odeślę Ci Twoją cewkę i kasę za wysyłkę.
Wielkie dzięki za chęć pomocy :oki: ... szkoda że problem tkwi gdzie indziej :kwasny: ... szukam dalej.


Ale lipa :zaklopotany:
Może oddaj auto do serwisu bosch'a tak jak ja ostatecznie zrobiłem. Drugi raz już bym sam nie szukał - za usługę zapłaciłem 300 albo 350 zł a niepotrzebnie zamówionych części mam za ~1000..

Jak się jednak uprzesz to może poszukaj ogólnych informacji o przyczynach wypadania zapłonu. Najczęściej jest mowa o problemach z zaworami, brakiem ciśnienia w cylindrze, głowicą, świecami itd (w tej kolejności). Temat - rzeka..

Może ktoś jeszcze coś podpowie ;)

Lutego 12, 2018, 22:38:22 pm
Odpowiedź #19

Offline malos86

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
Ile masz pinów we wtyczce którą wkładasz, wpinasz do cewki? Sprawdzałeś ciągłość przewodów między tymi pinami, a wtyczką do ECU?  Ze schematów które mam wychodzi że wtyczki są 4 pinowe, wtrysk mp 07. Można by spróbować pomierzyć napięcia na wtyczce cewki. Kiedy, jakie i czy w ogóle występują.

W jakich okolicznościach przestało palić?
W tym wszystkim chodzi o ruskość!

Lutego 12, 2018, 23:10:46 pm
Odpowiedź #20

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Ile masz pinów we wtyczce którą wkładasz, wpinasz do cewki? Sprawdzałeś ciągłość przewodów między tymi pinami, a wtyczką do ECU?  Ze schematów które mam wychodzi że wtyczki są 4 pinowe, wtrysk mp 07. Można by spróbować pomierzyć napięcia na wtyczce cewki. Kiedy, jakie i czy w ogóle występują.

W jakich okolicznościac5h przestało palić?

Cewka jest na 3 piny, wiązki od cewki do ecu jeszcze nie sprawdzałem .
Co do palenia to pali na strzał tyle że pracuje na 2 i 3 garnku.
Usterka objawiła się praktycznie z znienacka na asfalcie co mnie bardzo zastanawia, nie była podtopiona, ani sponiewierana w błocie w tym czasie a tu taka skucha.
Auto tak proste technologicznie, a takie problemy. :dobani:
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Lutego 12, 2018, 23:17:07 pm
Odpowiedź #21

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Podrzucę odpowiedni schemat, ja co prawda mam kompa w wersji 20-20 ale prawie wszystko się zgadzało (z immo coś było inaczej)

Lutego 12, 2018, 23:29:19 pm
Odpowiedź #22

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Schemat extra sprawa, tyle że ja jestem bardziej ogarnięty mechanicznie niż elektrycznie ale coś tam kumam w elektryce ... jutro na spokojnie sobie prześledzę
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Lutego 13, 2018, 00:20:43 am
Odpowiedź #23

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Ta moja niviasta spędza mi sen z powiek ... ciągnie nivkę do błota, a tu taka lipka ... W błocku tak nie zawiodła jak na czarnym :zalamany:
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Lutego 13, 2018, 09:17:11 am
Odpowiedź #24

Offline malos86

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
Z tego co widzę, to na cewkę najprawdopodobniej podawane jest 12V z ecu. Pin środkowy we wtyczce cewki to masa, a prawy jedna para cylindrów, lewy druga para.  Weź żaróweczkę 12V 1W i wsadź jej nóżki ew wtyczkę pomiędzy pin 1a i 15 i zakręć rozrusznikiem, obserwuj czy zamruga, choć wątpię. Możesz też sprawdzać multimetrem, ale impuls może być tak krótki że miernik nie zareaguje. Ale najpierw weź miernik nastaw go na "piszczenie" i sprawdzaj kable od wtyczki cewki do ecu.

Pin 1b cewki z pinem z pinem 5 ecu

Jak będzie przejście i żaróweczka zamruga , to trzeba szukać winy gdzie indziej.
W tym wszystkim chodzi o ruskość!

Lutego 13, 2018, 09:22:15 am
Odpowiedź #25

Offline malos86

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
Z tego co widzę, to na cewkę najprawdopodobniej podawane jest 12V z ecu. Pin środkowy we wtyczce cewki to masa, a prawy jedna para cylindrów, lewy druga para.  Weź żaróweczkę 12V 1W i wsadź jej nóżki ew wtyczkę pomiędzy pin 1a i 15 i zakręć rozrusznikiem, obserwuj czy zamruga, choć wątpię. Możesz też sprawdzać multimetrem, ale impuls może być tak krótki że miernik nie zareaguje. Ale najpierw weź miernik nastaw go na "piszczenie" i sprawdzaj kable od wtyczki cewki do ecu.

Pin 1b cewki z pinem z pinem 5 ecu

Jak będzie przejście i żaróweczka zamruga , to trzeba szukać winy gdzie indziej.

Sprawdź też między 15 pinem wtyczki cewki a masą samochodu, masą budy i silnika.

Zacytowałem sam siebie niechcący:D Dobra ide do roboty bo późno>>>

Tak se w pracy pomyślałem że mógłbyś zamienić na chwilę ze sobą przewody 1a i 1b, wtedy jakby iskra pojawiła się na 1 i 4 a znikłaby z 2 i 3, to na 100% wykluczyłbyś wadliwą cewkę i skupił się na braku impulsu do niej, ale najpierw sprawdź ciągłość przewodów i masę, choć teoretycznie jakby nie było masy i nie było by iskry na 2 i 3, ale to ruskie więc nigdy nie wiadomo :D

Tak się ciągle patrzę na ten schemat i zaczynam się zastanawiać czy środkowy pin wtyczki to na pewno masa, Być może jest  to plus i jest on zwierany do masy przez ecu, na przemian dla jednego i drugiego uzwojenia cewki. Weź miernik i sprawdź czy między środkowym we wtyczce cewki i masą samochodu będzie napięcie 12V po przekręceniu kluczyka. Zakładam że masz miernik (multimetr).

Zastanawiają mnie czarne krechy na schemacie np s5, s8 czy są to mostki + czy mostki -  poszukam jeszcze na necie jakiś schematów, jak coś mi jeszcze wpadnie do bani to napiszę.

Znalazłem schemat wtrysku ME 7.9.7 Wychodzi na to że przewód s5 to plus 12V zasilany z linii bezpiecznika s5, a te czarne krechy to oczka zasilenia iluśtam obwodów z tego obwodu.
Napisz co zrozumiałeś, a czego nie z moich rozkiminek. Szukajmy aż znajdziemy:D
W tym wszystkim chodzi o ruskość!

Lutego 14, 2018, 15:12:37 pm
Odpowiedź #26

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Sprawa przedstawia się następująco:
Nivka była u elektro fachowca posprawdzał wsio i powiedział że na milion procent ecu jest pierdyknięte.
Oglądał całą płytę ... podobno nieźle pośniedziała.
I teraz nasuwa się pytanie, czy po zamontowaniu nowego kompa trzeba coś wygrywać czy raczej ruszy.
Stary komp był 2 razy pod wodą więc może w końcu szlak go trafił ... hmmm.
Zapomniałem go wyjać z wozu rozkręcić i popatrzeć przez lupę.
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Lutego 14, 2018, 16:21:35 pm
Odpowiedź #27

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Sprawa przedstawia się następująco:
Nivka była u elektro fachowca posprawdzał wsio i powiedział że na milion procent ecu jest pierdyknięte.
Oglądał całą płytę ... podobno nieźle pośniedziała.
I teraz nasuwa się pytanie, czy po zamontowaniu nowego kompa trzeba coś wygrywać czy raczej ruszy.
Stary komp był 2 razy pod wodą więc może w końcu szlak go trafił ... hmmm.
Zapomniałem go wyjać z wozu rozkręcić i popatrzeć przez lupę.

Podłączasz i powinien od razu działać. Coś tam w boschu mówili o adaptacji ale rozmawiałem też z największym (ponoć) w Polsce specem od rosyjskich ecu i mówił, że to plug & play.
Jaką masz wersję komputera? Bo mam dwie sztuki (jedną w aucie a drugą na półce). W jacarsie 910 ale ponoć cena nieaktualna bo kompy są niedostępne i cena jest stara. W tarmot4x4 1.082zł. Na początku myślałem, że mój komp jest uszkodzony ale zawiozłem go do fachowca - stwierdził, że wszystko jest ok i na wszelki wypadek wgrał czysty program (bez immo).

Lutego 14, 2018, 17:07:16 pm
Odpowiedź #28

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Sprawa przedstawia się następująco:
Nivka była u elektro fachowca posprawdzał wsio i powiedział że na milion procent ecu jest pierdyknięte.
Oglądał całą płytę ... podobno nieźle pośniedziała.
I teraz nasuwa się pytanie, czy po zamontowaniu nowego kompa trzeba coś wygrywać czy raczej ruszy.
Stary komp był 2 razy pod wodą więc może w końcu szlak go trafił ... hmmm.
Zapomniałem go wyjać z wozu rozkręcić i popatrzeć przez lupę.

Podłączasz i powinien od razu działać. Coś tam w boschu mówili o adaptacji ale rozmawiałem też z największym (ponoć) w Polsce specem od rosyjskich ecu i mówił, że to plug & play.
Jaką masz wersję komputera? Bo mam dwie sztuki (jedną w aucie a drugą na półce). W jacarsie 910 ale ponoć cena nieaktualna bo kompy są niedostępne i cena jest stara. W tarmot4x4 1.082zł. Na początku myślałem, że mój komp jest uszkodzony ale zawiozłem go do fachowca - stwierdził, że wszystko jest ok i na wszelki wypadek wgrał czysty program (bez immo).

Dzwoniłem do jacars-u i faktycznie nie mają na stanie w tej chwili, jutro mają dzwonić i powiedzieć co jak i za ile.
Znalazłem u Rosjan w dobrej cenie, ale ni hu hu nie wiem jak od nich zamówić ... o ile dobrze wyczytałem to nie wysyłają za granicę https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&tl=pl&u=http%3A%2F%2Fwww.konsulavto.ru%2Fcat%2Favtozapchasti-vaz%2F309187-kontroller-vaz-21214-bosch-0-261-201-208&anno=2
Co do mojego kompa to taki.
Oczywistą sprawą jest że najlepiej było by sprawdzić na innym kompie o tych samych wartościach.
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Lutego 14, 2018, 17:17:26 pm
Odpowiedź #29

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Cytuj
Dzwoniłem do jacars-u i faktycznie nie mają na stanie w tej chwili, jutro mają dzwonić i powiedzieć co jak i za ile.
Ta.. do mnie też oddzwonili.. Z tarmotu zresztą też.. Nikt nie miał tak naprawdę na stanie i kazali czekać.

Cytuj
Co do mojego kompa to taki.
Chyba mam identyczny (tylko produkcji francuskiej), na 100% 20-20. Niedługo będę w domu (komp leży sobie w cieple na półeczce :smiech:) to sprawdzę i dam Ci znać.