Autor Wątek: Moja Niva  (Przeczytany 16590 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sierpnia 09, 2018, 19:46:08 pm
Odpowiedź #30

Offline Jatko

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 43
  • Imię: Karol
W telefonie nie widziałem ;)

Siłowniki mam identyczne ale slave (na zdjęciu są master). Do uszu w tych sterownikach idealnie wchodzą fabryczne cięgna (niepotrzebne są te szpilki, blaszki i ich mocowania).

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

coś takiego?? ale jak to potem przytargałeś do drzwi?? giąłeś tą blachę czy na dłuższych śrubach??  Nawet nie mogę użyć szpilek bo te metalowe łączniki nie wchodzą w nivoską szpilkę

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]
2002r 1.7 MPI LPG

Sierpnia 09, 2018, 20:17:57 pm
Odpowiedź #31

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Cytuj
coś takiego?? ale jak to potem przytargałeś do drzwi?? giąłeś tą blachę czy na dłuższych śrubach??  Nawet nie mogę użyć szpilek bo te metalowe łączniki nie wchodzą w nivoską szpilkę

Właśnie powoli przymierzałem się do napisania kilku słów o centralnym w nivie :oczko:

Mam to zamontowane dokładnie tak samo. Siłownik do drzwi, przykręciłem po prostu na dwie dłuższe śruby (nie dociągaj ich do końca, można nimi fajnie wyregulować ustawienie siłownika). Blaszkę z oczkiem musisz trochę wyprostować. Ustaw osiowo cięgno z siłownikiem, zrób dwa otwory i gotowe. Zabezpiecz dobrze przed wodą łączenie kabelków siłownika z tymi z centralki - niedawno musiałem je u siebie wymienić od strony kierowcy, bo do kabelków dostała się woda i kabel się utlenił. Zwykła koszulka termokurczliwa + taśma pcv nie dały rady. Teraz mam koszulki termokurczliwe z klejem. Samo mocowanie (na te dwie śruby) trzyma już u mnie drugi rok i nic się nie dzieje :ok:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Sierpnia 22, 2018, 14:12:12 pm
Odpowiedź #32

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Praca, praca, praca. Nie wiem co ja bym zrobił bez tego auta.. :oczami:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Października 01, 2018, 10:24:58 am
Odpowiedź #33

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Nie planowałem tych robót teraz, ale po kolei..
Żeby nie przynudzać. Pojechałem na stację paliw z pożyczonym agregatem, żeby go zatankować. Po zatankowaniu kilku litrów zorientowałem się, że paliwo zamiast do zbiornika leci do auta. Zauważyłem to tak późno, bo akurat tego wieczora lał deszcz i paliwo mieszało się z wodą spływającą z auta. Co się stało? Właściciel agregatu zapomniał, że agregat jest uszkodzony bo ma wyrwany kranik.. :cenzura:

Całe szczęście, że nie miałem w aucie żadnych wygłuszeń. Paliwo przeleciało po podłodze bagażnika, pod zbiornikiem paliwa, fotelami przednimi i wyleciało fabrycznymi otworami na ziemię.

1/4 zdejmowania fabrycznej konserwacji za mną i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Tak wygląda blacha:
 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

W fabryce była chyba malowana a później zabezpieczona jakąś gumą. Rdzy praktycznie nie ma, w kilku miejscach są tylko delikatne naloty :szczesliwy:
Czym to zabezpieczyć i w jakiej kolejności? Żeby to jednak nie "pachniało" jak fabryczna konserwacja :smiech:

Co z miejscami zaznaczonymi strzałkami na zielono?
 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]
Póki wyciągnąłem tylko stamtąd syf odkurzaczem. Jak zabezpieczyć te miejsca? Tam rdzawego nalotu jest więcej a dojścia za bardzo nie ma.
Interesują mnie też te wcięcia, zaznaczone na niebiesko. Część z nich jest zagięta do środka, do czego one służą/służyły?

Października 02, 2018, 22:21:28 pm
Odpowiedź #34

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Rdze wyczyscic. Na to podklad epoksydowy . na wierzch jakis baranek. Ew drozsza ale duzo lepsza ochrona - novol kobra. Mozez tez nakleic maty. Dopasowuje sie je poprzez pidgrzewanie. Cos takiego jest zaxwyczaj w bagaznikach wspolxzesnych samochodow.
 Zielone strzalki te okragle otwory prawdopodobnie otwory do podluznic. Dokladnie do konserwacji pidlyznic. Zagiete trojkaty to nie czasem spusty wody ?

Października 03, 2018, 14:12:00 pm
Odpowiedź #35

Offline MateuszEm

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 26
Mr_R4VEN>

Powodzenia. Ja już zacząłem z drucianą szczotą zabawe przy aucie, mało rudej, ale wole dmuchać na zimne. Po oszlifowaniu porządnym, pojdzie na to fertan, mycie i dalej właśnie podkład epoksydowy.
W innych miejscach (ranty i inne trudno dostepne miejsca) będe nanosił zagotowany olej silnikowy+smar i troszke wosku  :tyyyle:

Z tymi barankami to ja mam taki problem, że jak coś sie zacznie dziać pod spodem, to tego nie zobacze i można się niemiło zdziwić. U mnie fabryczne zabezpieczenie w 90% trzyma sie bardzo dobrze, ale przy progach coś sie zaczeło dziać, dlatego prewencyjnie w kilku punktach zedre baranka, by zobaczyć czy wszystko gra... ale może to już moje zboczenie jakieś...

Października 03, 2018, 20:54:09 pm
Odpowiedź #36

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Ten novol nadaje się pod maty butylowe?

A co z fabrycznymi, plastikowymi zaślepkami (zasłaniały m.in. te otwory do podłużnic)? Oczyścić podłogę z rdzy, pomalować np. novolem, wstawić nowe zaślepki a na to dopiero maty? Czy może zostawić te dziury bez zaślepek?

Cytuj
Zagiete trojkaty to nie czasem spusty wody ?
Być może, widać je od spodu auta. Ale jeśli tak, to są na tyle duże, że z powodzeniem mogą też działać jako wpustowe :hihi: Chociaż jak miałem jeszcze założone fabryczne wygłuszenie, to pierwszym miejscem, przez które wlatywała woda, był otwór pod dźwignią hamulca ręcznego.

Cytuj
Z tymi barankami to ja mam taki problem, że jak coś sie zacznie dziać pod spodem, to tego nie zobacze i można się niemiło zdziwić.
U mnie kawałek blachy za przednim zderzakiem jest pomalowany właśnie barankiem. Też muszę przy okazji sprawdzić co się pod nim dzieje, bo w dotyku jest jak guma.

Października 22, 2018, 16:04:37 pm
Odpowiedź #37

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
W drodze na rybki:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

i z powrotem :przestraszony:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Listopada 12, 2018, 20:15:27 pm
Odpowiedź #38

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Mała pomyłka w obliczeniach :haha:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Listopada 13, 2018, 05:01:37 am
Odpowiedź #39

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Wsparcie widać było, więc nie było tragedii  :pomoc:
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Listopada 13, 2018, 12:32:50 pm
Odpowiedź #40

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Wsparcie widać było, więc nie było tragedii  :pomoc:
Wsparcie utknęło w tej dziurze jakieś trzy minuty później :hehe:
Był jeszcze samurai z wyciągarką :ok:

Listopada 29, 2018, 12:28:43 pm
Odpowiedź #41

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Badanie terenu przed weekendową wyprawą w błotko. Mam nadzieję, że do niedzieli wszystko nie zamarznie..

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Grudnia 03, 2018, 22:23:32 pm
Odpowiedź #42

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Brudas :hihi:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Grudnia 05, 2018, 13:42:50 pm
Odpowiedź #43

Offline gutekilo

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Imię: Tomasz
  • Auto: Niva 1.7MPi, 2009r
 Mr_R4VEN Bardzo ładny samochód :) Zaciekawiłeś mnie centralnym zamkiem, będę musiał spróbować w swojej Ladzie zrobić coś podobnego.

Grudnia 07, 2018, 13:18:33 pm
Odpowiedź #44

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Mr_R4VEN Bardzo ładny samochód :) Zaciekawiłeś mnie centralnym zamkiem, będę musiał spróbować w swojej Ladzie zrobić coś podobnego.

Dzięki, trochę pracy jeszcze przede mną :usmiech: Przód już mam prawie gotowy, ale teraz chcę zająć się tyłem. Później muszę dokończyć odpowietrzenia i parę innych rzeczy.
Mam już prawie wszystkie graty potrzebne do zmotania wydechu :diabel2:
 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Co do centralnego zamka to szczerze polecam, prosta robota :ok: