Autor Wątek: Chyba problem z immobilizerem  (Przeczytany 1173 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Października 14, 2021, 15:49:57 pm
Przeczytany 1173 razy

Offline sałata

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
Cześć,
robiłem niedawno małą naprawę wiązki od kierownicy, którą potargał przegub kierownicy.
W teorii wszystko ok, ale coś się wydarzyło i teraz Porsze nie pali.
Wydaje mi się, że coś nawaliło z immobilizerem. Przez 2 dni był rozłączony akumulator, a ja grzebałem i kleiłem tą wiązkę.

Wcześniej, gdy kluczyk przełączałem w pozycję 0, coś się gdzieś przestawiało (był taki dłuższy dziwięk, jakby się coś pozycjonowało, albo pompa włączała, nie wiem) i normalnie można było sobie uruchomić. Nie zwracałem wtedy uwagi na kontrolkę immo.
Teraz gdy przekręcam kluczyk, to tego "magicznego" dźwięku nie ma, a kontrolka immo świeci się światłem ciągłym. Silnik chechła, ale nie odpala. A do tej pory uruchamiał się od strzała.

Można znaleźć informacje, że te immo to zawodne bywały.
Znalazłem też info, że do takiego porsze to dostaje się 3 pastylki (2 czarne i czerwoną), żeby ten immo wiedział kto wsiada. Nic takiego nie dostałem przy kupnie (oczywiście, to nie jest nówka sztuka). Szczerze myślałem, (i chyba się dobrze oszukiwałem) że to jest wmontowane w kluczyk, zatopione i że nic więcej nie potrzebuję. Od dwóch lat działało. Choć pamiętam, że maluchy i duże fiaty miały identyczne kluczyki i nie było mowy o immo.

Tutaj można znaleźć instrukcję lub też kilka porad jak to deaktywować (z tłumaczeniem na angielski, bo na polski bzdury wychodzą)
https://globusks-ru.translate.goog/immobilaizer-vaz-2114-princip-raboty-shtatnyi-immobilaizer-vaz-aps-4/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=nui

Ktoś próbował wyłączyć immo zwierając piny 9 i 18?
Czego się spodziewać?
A może ktoś wie co to za dźwięk przy przekręceniu kluczyka na 0?

Października 14, 2021, 16:19:09 pm
Odpowiedź #1

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Tak na szybko.
1. Wiązka ma swoje miejsce w osłonie kolumny - sprawdź, czy dobrze ją w niej ułożyłeś, bo znowu będą fajerwerki.
2. Dźwięki po przekręceniu kluczyka to pewnie przekaźnik, wyjąca pompa (która nie odzywa się za każdym razem).
3. Pastylki czarne były do używania na co dzień i odblokowania immo, czerwona do ich programowania.
4. Z tego co pamiętam, immobilisera nie pozbędziesz się bez grzebania w ECU. Ja oddałem kiedyś swój do fachowca, który wgrał czysty program, płytkę z immo odłączyłem i po problemie.
5. Piny zwierało się po to, żeby po odłączeniu immo nadal była możliwość podłączenia komputera i diagnostyki silnika.

Października 14, 2021, 22:58:38 pm
Odpowiedź #2

Offline sałata

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
Z tą wiązką, to szybko zrozumiałem swój błąd, ale i tak za późno. Dzięki.
Ile razy próbuję rozkodować ten artykuł tyle razy rozumiem go inaczej. Ale mam wrażenie, że nie uruchomię auta zwierając dwa druty :/
Wy dostaliście te czarno-czerwone kluczyki przy zakupie waszych maszyn?
Znacie jakiegoś mechanika-elektryka w okolicach Wrocka, co nie robi oczu słysząc Łada?

Października 15, 2021, 16:39:57 pm
Odpowiedź #3

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Cytuj
Wy dostaliście te czarno-czerwone kluczyki przy zakupie waszych maszyn?
Ja dostałem jeden komplet kluczy i czarną pastylkę.
Immo tak jak pisałem - trzeba wgrać czysty program. Podzwoń, popytaj. U mnie gość nigdy wcześniej nie robił łady, ale się podjął. Szybko znalazł odpowiedni program, z wgraniem też nie było problemu.

Października 19, 2021, 23:24:53 pm
Odpowiedź #4

Offline sałata

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
Ehh, to chyba nie immobilizer.
Znalazłem szpenia, który tylko sprawdził, czy wszystko ma i powiedział, że zrobi.
Ale właśnie zamontowałem i ciągle nic.
Rozrusznik chechła ale silnik nie startuje.
Poszukam pompy i przekaźników, może coś tutaj.

Października 20, 2021, 00:17:32 am
Odpowiedź #5

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Sprawdź jeszcze czujnik położenia wału korbowego i wałka rozrządu.

Października 20, 2021, 23:30:16 pm
Odpowiedź #6

Offline sałata

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
Dzięki za pomysły.
Okazało się, że chyba nic się nie zepsuło.
Wybrałem, żeby drążyć pompę paliwa, której już dawno nie słyszałem. Na krótko działała. Przekaźnik pompy działał, ale nie paliło. Zamieniłem miejscami na chwilę z tym od wiatraka i zagrało pięknie. Zamieniłem z powrotem i ciągle działa. Otworzyłem przekaźnik i wszystko w nim wygląda dobrze.
Fajnie, że czegoś się nauczyłem, ale szkoda, że kasę na immo wydałem niepotrzebnie.
Sprawdzę jutro czy "ciągle" działa.

Października 20, 2021, 23:32:49 pm
Odpowiedź #7

Offline sałata

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
A swoją drogą, do czego są "pozostałe" przekaźniki. Na schemacie są w zasadzie 3: od zapłonu, wiatraków i pompy.
A ja mam 5  :mysli:
Kolorystycznie po kablach, to by się do wiatraków nadawały, ale to trochę za dużo by było.

Października 21, 2021, 10:27:29 am
Odpowiedź #8

Offline Banan

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Auto: NIVA MPI 01'Polonez, PF 126p
  • Nr. tel: 514428751
Wentylator
Pompa paliwa
Przekaźnik główny
Sterownik silnika
Ja mam 4 bezpieczniki obok gniazdka OBD.

Listopada 04, 2021, 23:02:19 pm
Odpowiedź #9

Offline sałata

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 7
Dzięki za pomoc.
Nie widzę na żadnym schemacie przekaźnika od sterownika silnika, ale może być w tym racja.
Heh, dziś pompa znowu odmówiła działania. Przekaźnik do wymiany.