Autor Wątek: Problem z przepustnicą - samoczynne zamykanie  (Przeczytany 773 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Października 05, 2021, 11:23:15 am
Przeczytany 773 razy

Offline mklis

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Imię: Maciek
  • Auto: NIVA 1.7 MPI 2013
  • Nr. tel: 506101859
Cześć,

Mam problem z Łądą Nivą – wtrysk wielopunktowy BOSCH.
Na początku objawy wskazywały na uszkodzoną pompę paliwa, silnik dusił się pod obciążeniem i po jakimś czasie odzyskiwał moc.
Powiedziałem więc, że na 100 % wydatek pompy paliwa jest zbyt mały na skutek jej uszkodzenia i wymieniłem wkład na Magnetti Marelii.
Niestety pomimo chwilowej poprawy problem szybko powrócił.
Pomyślałem więc, że może filtr paliwa i również go wymieniłem – bez skutku.
Zmieniłem na wszelki wypadek jeszcze raz pompę paliwa, tym razem BOSCH oryginalna dla pewności,
sprawdziłem drożność przewodów i magistrali (listwy) i działanie regulatora.
No i oświeciło mnie – może to przepustnica.
Zapisałem logi OBD z jazdy i okazuje się, że to przepustnica się zamyka i wariuje od tego ciśnienie paliwa.
Poniższy film pokazuje działanie przepustnicy i jej samoczynne zamknięcia, mimo że pedał gazu cały czas trzymałem wciśnięty w podłogę.
https://photos.app.goo.gl/FcMfKQKuZGWJypfH6
Sprawdziłem styki czujnika pedału gazu i jest idealnie, wyczyściłem dla pewności jednak ale żadnych zmian.
Czy winy upatrywać w samym module przepustnicy, czy jest jakiś algorytm, który zamyka przepustnicę w danych warunkach (np. czujnik spalania stukowego) ?
Może miał ktoś podobny przypadek i mógłby podzielić się wiedzą jak temu zaradzić ?