DZIAŁ TECHNICZNY > Silnik i osprzęt
Spada pasek klinowy
(1/1)
Mario1984:
Witam, świeżo kupiona Łada niva 1,7i 2000r, 2 razy spadł pasek klinowy napędzający alternator, pompę wody i z koła na wale. Mam wrażenie że te 3 koła nie idą w osi- jest lekko cofnięte chyba to od pompy wody, czy to jest normalne, czy ktoś się z tym spotkał i jak można pomóc.
Prosze o info lub tel. 502 505 061
Mr_R4VEN:
--- Cytat: Mario1984 w Grudnia 02, 2020, 18:31:51 pm ---Witam, świeżo kupiona Łada niva 1,7i 2000r, 2 razy spadł pasek klinowy napędzający alternator, pompę wody i z koła na wale. Mam wrażenie że te 3 koła nie idą w osi- jest lekko cofnięte chyba to od pompy wody, czy to jest normalne, czy ktoś się z tym spotkał i jak można pomóc.
Prosze o info lub tel. 502 505 061
--- Koniec cytatu ---
Rosyjska precyzja?
A na poważnie. Pytałeś poprzedniego właściciela? Może niedawno wymieniał pompę i zapomniał o jakiejś podkładce?
Tak na chłopski rozum koła powinny być w osi. Niestety nie mam pod ręką oryginalnego silnika, więc u siebie nie podejrzę. Sprawdź też, czy koła pasowe są równe - ja przez nierówne koła miałem problem z ładowaniem i nadmiernym zużyciem paska, ale nigdy mi nie spadł.
JANEK18:
Dzień dobry !
Miałem ciekawy przypadek. Zmieniłem koło na pompie wody na nowe. Przykręciłem śruby (3szt.)
ale BEZ podkładek sprężynujących. Po ok. 500km musiałem naciągnąć pasek potem po 200km .
W końcu po kilku naciągnięciach paska , nowe koło pasowe "rozeszło" się na nitach !!! - pasek spadł.
Kluczowe okazały się podkładki sprężynujące ,których nie założyłem .
"Stary wyga" z warsztatu w Krakowie uświadomił mi ten błąd .
Do tego zdarzenia przejechałem NIVĄ 98000 km bez jakichkolwiek problemów z paskiem ,
po uzupełnieniu podkładek mam za sobą kolejne 40000 km , z paskiem jest OK.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej