Witam serdecznie po długiej przerwie w bytności na zacnym forum.
Jak w temacie przystąpiłem do Liftu zawieszenia Niuni z dość prozaicznego powodu, mianowicie z powodu konieczności naprawy przedniego zawieszenia. W trakcie oględzin stuków puków w przodzie, które pojawiały się przy skręcaniu i wjeżdżaniu na krawężniki (wiem, wiem Niva się do miasta nie nadaje i przez to awaria ale niestety czasem muszę
) okazały si e następujące niedomagania i choroby:
- pęknięta kopułka sworznia dolnego 2101-2904192
- zjedzony przez rdzę górny wspornik belki zawieszenia (tzw. mały) 2121-2904242
- teoretycznie uszkodzone były wewnętrzne przeguby obu pół osi (diagnoza pewnego warsztatu specjalizującego się w naprawach Niv przez co zakupiłem bobie półosie do wymiany gdyż uznali ze wymiana samego przegubu to tyle samo roboty lub nawet więcej a po chili polecą i zewnętrzne - nie powiem ze zauważyłem iż idą od jakiegoś czasu całkowicie po bandzie na łatwiznę a do tego chcą kasować jak za zborze. Podsumowując zakupiłem obie strony 2123-2215011 i 2123-2215010)
- faktycznym uszkodzeniem okazały się tylko kołnierze wewnętrznych przegubów lekko skruszały i pojawiły się dziurki (wewnątrz smar lekko zabrudzony od strony kołnierza w jednym lekki luz na krzyżaku przegubu niestety na dzień dzisiejszy nigdzie nie był dostępny)
- łożyska zwrotnicy/piasty z jednej strony – rozsypany koszyczek i wytarte elementy przez uszkodzony uszczelniacz którym się dostawało wszystko co możliwe (oczywiście mając rozebrane całe zawieszenie wymiana poszła po obu stronach 2121-3103020
Poniżej zdjęcia stanu pierwotnego