DZIAŁ TECHNICZNY > Silnik i osprzęt

Łańcuch rozrządu raz lużny raz napięty

(1/1)

Luk:
Cześć,

Problem z łańcuchem rozrządu, napinaczem hydraulicznym, pompą oleju ?
Cała sytuacja zaczęła się od rasowego "klekotania, stukanie" najprawdopodobniej łańcucha rozrządu (nieregularne raz jest raz nie ma), czyli zapewne do regulacji, wymiany poszczególne elementy lub cały rozrząd. Jednak sprawa jest na tyle dziwna że po rozkręceniu wszystko wygląda bez tragedii (łańcuch koła itp) a po konsultacjach z dwoma mechanikami całkiem rozbieżne opinie :usmiech: Jeden zapowiedział że cały rozrząd do wymiany (bał się przejechać 100 m że rozwali  :usmiech:) drugi że właściwie jest ok można jeździć ! Że to zależy od nagrzania itp. - jak działa to działa  :usmiech: Też polecono mi sprawdzić ciśnienie oleju, czego chwilowo niestety sam za bardzo nie mam możliwości zrobienia.

Objawy klekotania to raz luźny raz napięty łańcuch, wiem że sprawdzane było na wyłączonym silniku, pompa oleju nie działa więc i napinacz hydrauliczny nie powinien działać (łańcuch cały czas luźny ?), ale po przetaczaniu samochodu (na "jedynce") raz jest luz raz wszystko ok, do tego charakterystyczne "klekotanie, stukanie"przy przepychaniu.

Dorzucam 3 filmiki, łańcuch luźny, klekot (z dźwiękiem) i łańcuch napięty.

Spotkał się ktoś z czymś takim ? Nie chce wymieniać całości jeżeli to nie jest konieczne.

Z góry dzięki wielkie.

Banan:
Bez ciśnienia oleju będzie luźnawy, na odpalonym ma być cicho, łańcuch wyciąga się nie równomiernie, i może na przykład brakować skoku napinacza na niektórych jego odcinkach, ślizgi ok?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

Idź do wersji pełnej