Autor Wątek: przeguby wielowypustowe na wale głownym i posrednim  (Przeczytany 1059 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Września 04, 2020, 18:14:07 pm
Przeczytany 1059 razy

Offline adamsan

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Imię: adam
  • Auto: niva
Witam wszystkich,jestem nowym na forum ,wiec z gory przepraszam za niedociagniecia-moja Niva z 97 z silnikiem 1,7 ma swoje lata ale zrobiłen ja praktycznie od nowa,teraz wychodza bolaczki napedu.Wibracje wału glownego z powodu dosc duzego luzu na polaczeniu wielowypustowym-ktos kiedys zapomnial samrowac.Luz prawdopodobnie nie na wale -wielowypuscie,lecz na krotkim przegubie ,tym laczonym krzyzakiem ,czyli w tulei z wielowypustem.Chyba dobrze opisąłem.Przejzralem co moglem ,lecz tej czesci dostac nie mozna co najwyzej caly wal.Ktos juz moze cos z tym robił?moze jakas pomoc ,podpowiedz jak z tego wybrnac,cena wału nie jest mala.

Września 29, 2020, 13:12:05 pm
Odpowiedź #1

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Witaj
Jest szansa zregenerowania wału i usunięcia tych luzów. Pozwoli to na pozbycia się nieprzyjemnych wibracji i hałasu przy wyższych prędkością, a co najważniejsze możliwości ukręcenia wału przy większych obciążeniach.  Jest tylko jedno ale! Ale czy się opłaca?  Ceny nowych wałów zaczynają się od 200zł regeneracja przez napawanie to koszt od 100zł pod warunkiem ze wieloklin wytarł się na wałku a nie na wewnętrznej otworu. Nie wiem czy będzie to opłacalne.

Pozdrawiam