Witam serdecznie,
Czy któryś z kolegów/koleżanek jest mi w stanie doradzić odnośnie następującego problemu?
Półtora miesiące temu kupiłem Nive rocznik 2008,blacharsko samochód jest ok,silnik chodzi jak zegarek a poprzedni właściciel krótko przed sprzedażą wymienił dwie komp. przednie półosie.
Problem jest w tym że przy zmianie biegów i mniej umiejętnym (mało płynnym) puszczeniu sprzęgła słychać jak trzaśnie coś w tylnej części (na odcinku reduktor-tylny most).
Wymieniłem główkę tylnego mostu na nową,półosie są dobre,nie wiele to dało.
Jeden krzyżak na tylnym walę był chwycony,również go wymieniłem i przesmarowałem wraz z pozostałymi krzyżakami,nie wiele to pomogło.
Ściągnąłem reduktor i rozebrałem, koła zębate są ok,wymieniłem łożyska na nowe,wyeliminowałem osiowe ruchy łożysk w obudowie (chyba to wada konstrukcyjna),poskładałem i nadal stuka no może trochę mniej.
Proszę o podpowiedź czy to tak ma być z racji niskiej tolerencji na luzy,czy jest coś popsute?
Proszę też mi podpowiedzieć czy wycie reduktora to standard (przy hamowaniu silnikiem robi się głośniejszy aniżeli silnik ciągnie)?
Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje.
pozdrawiam i dziękuje
Łukasz