Autor Wątek: Niezależne zawieszenie mostu  (Przeczytany 2378 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grudnia 02, 2019, 11:37:43 am
Przeczytany 2378 razy

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Witam.
Pytanie jak w temacie: Niezależne zawieszenie mostu przód.
Czy miał ktoś styczność, jakieś opinie?
Były filmy na YouTube z montażu, stety nie mogę znaleźć.

Grudnia 03, 2019, 16:50:13 pm
Odpowiedź #1

Offline Banan

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 42
  • Auto: NIVA MPI 01'Polonez, PF 126p
  • Nr. tel: 514428751
Styczności nie miałem, ale mogę kilka legend przytoczyć  :wesoly:
Rozwiązanie mocowania przedniego mostu był to kompromis, prostego i niezawodnego rozwiązania w nadwoziu samonośnym, i takie rzeczywiście jest. Wady też znajdziemy bez trudu  :smutny: , szarpanie przy ruszaniu z miejsca, wibracje podczas przyspieszania przenoszą się na silnik i skrzynkę biegów, a z racji większej masy układu i tego , że most " próbuje obrócić się" ze względu na siły z przenoszenia napędu, poduszki silnika i skrzynki muszą być twardsze, czyli kolejne większe wibracje z silnika i skrzynki na nadwozie. Mając niezależne  zawieszenie mostu most ma własne poduszki, silnik i skrzynka swoje o dopasowanej charakterystyce. Podobno pierwszy taki most był w Nivie diesel ze względu na inny silnik i brak możliwości tego mocowania sprawdziło się to i zaczęto to montować seryjnie w Chevrolecie Niva, o mateczce Ładzie zapomnieli  :zly: , ale od któregoś roku w Ładzie 4x4 też zmodernizowali zawieszenie mostu.
 Patrząc na to rozwiązanie montaż sprowadza się do
- demontaż półosi
-mostu
-zamiana dolnej pokrywki mostu na pokrywkę z mocowaniem na obejmy z poduszkami które mocujemy do stabilizatora
-odcięcie szpilek starego mocowania mostu
-usunięcie starego prawego mocowania mostu
- podwieszenie mostu ( pokrywka z obejmami z gumowymi tulejami jak do stabilizatora trzyma się stabilizatora)
- demontaż łożysk z przegubów, żeby założyć nowe przednie mocowania mostu które będą mocowane do nakrętek pokryw łożysk półosi ( w podobny sposób co oryginalne prawe mocowanie mostu)
- jak już wszystko siedzi na miejscu trzeba przyspawać mocowania do belki przód
- skręcamy wsporniki do mocowań które są przyspawane do belki
schemat źródło  niva-komfort.ru ( sklep z ulepszeniami do NIVY) o tym w innym temacie  :super:
https://niva-komfort.ru/images/tuning/rpm-scheme.png
1. Pokrywka z mocowaniem obejmy
2. Nowe przednie wsporniki
3. Mocowania które spawamy do belki przód.

Grudnia 03, 2019, 21:57:24 pm
Odpowiedź #2

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
U mnie przy ostrej jeździe po górach ucięło 3śruby od lapy w bloku silnika. :placz2: prowizorycznie zamocowałem ale... Rozważam zakup i przerobienie na niezależne zawieszenie spawane do belki przód. Znalazłem rosyjskie filmiki.