To ciekawe moją Nivę kupiłem i nie było właśnie 4, skrzynkę wyciągaliśmy 3 razy, zmienione po weryfikacji:
- Przesuwka 3-4 biegu
-Synchronizator 4
-Wałek sprzęgłowy
-łożysko wałka sprzęgłowego
naprawione widełki 3,4 biegu,przez napawanie i dopasowanie do przesuwki nowej.
Efekt był wyśmienity bieg wrócił, wchodził bez żadnych anomalii, nie wypadał :D myślę idealnie. W Polonezie nie raz rozbierałem skrzynie, ale to z powodu wycieków lub zmiany łożysk, nie jakiś defektów, i choć FSO to diesel i rocznik 91 skrzynka chodzi idealnie. Właśnie wracam do punktu wyjścia po kilku miesiącach i około 5 000 km, delikatnej jazdy raz wypadła 4, potem częściej i na dzień dzisiejszy wypada ciągle :( nawet lekkie trzymanie nie pomaga. I tu pytanie przed tym jak ją wyciągniemy jakieś pomysły ? ja jestem zawiedziony i z 4 w sumie wszystko nowe...