Autor Wątek: Sciety zniszczony pasek klinowy  (Przeczytany 2238 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Marca 05, 2019, 19:31:16 pm
Przeczytany 2238 razy

Offline niva 2005

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Imię: marek
  • Auto: niva 4x4
  • Nr. tel: 606337521
witam panowie. jak w temacie musialem zmienic pasek klinowy bo poprzedni zostal zniszczony spalony? tak jak by cos stalo w miejscu albo atlek lub pompa wody. tak myslalem. jak zmiinialem pasek .przy zakladaniu nowego sprawdzilem czy sie nie zacinaaj te dwa urzadzenia .ale wszystko niby oki. kreca sie bez oporu i zaciec. po zmianie paska po jakis 500 km historia sie powtorzyla czuc bylo smrod paska i gorace kolo altka i pompy wody . ki diabel??
jest ktoscoc by by podpowiedziec?
pzdr :pomoc:

Marca 05, 2019, 19:49:06 pm
Odpowiedź #1

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Sprawdź czy łożysko w altku jest oki i czy trzyma oś ! Sprawdź po zdjęciu paska czy oska alternatora nie ma luzów.

Marca 05, 2019, 20:04:51 pm
Odpowiedź #2

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Może że za słabo napinasz pasek? A alternator pod obciążeniem blokuje się ślizga i się grzeje i ściera? Tak sobie myślę🤠

Marca 06, 2019, 08:28:42 am
Odpowiedź #3

Offline niva 2005

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Imię: marek
  • Auto: niva 4x4
  • Nr. tel: 606337521
Może że za słabo napinasz pasek? A alternator pod obciążeniem blokuje się ślizga i się grzeje i ściera? Tak sobie myślę🤠
dzis sie przyjrzalem alternator nie trzyma osi.kolo alternatora minimalnie wysuniete do przodu jakies 2 mm ?? miara na oko. czy to moze byc przyczyna ?
zaraz zabieram sie zeby wyjac alternator. kurcze peirwsza taka awaria..
pzdr


Marca 06, 2019, 16:00:06 pm
Odpowiedź #4

Offline niva 2005

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Imię: marek
  • Auto: niva 4x4
  • Nr. tel: 606337521
Po  demontazu alternatora. ten z mniejszym kolem pasowym byl zamontowany aktualnie a ten z duzym byl wczesniej.

Marca 06, 2019, 23:45:32 pm
Odpowiedź #5

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Witaj jak masz na wierzchu alternator to sprawdź czy przypadkiem łożyska nie są luźne i wałek pracuje sztywno, do tego warto byłoby sprawdzić czy koła pasowe też są równe. 2 mm to niewiele ale przy mocno napiętym pasku może powodować dodatkowe tarcia. Za luźno napięty pasek też może powodować szczepienie gdyż będzie nim szarpać z poślizgiem przy rozruchu.

Marca 07, 2019, 10:19:49 am
Odpowiedź #6

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
U mnie też były winne nierówne koła pasowe (problemy z ładowaniem, ścierający się pasek). Po długich poszukiwaniach przyczyny, założyłem do nowego alternatora stare koło i jak ręką odjął.

Marca 07, 2019, 13:47:33 pm
Odpowiedź #7

Offline niva 2005

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Imię: marek
  • Auto: niva 4x4
  • Nr. tel: 606337521
U mnie też były winne nierówne koła pasowe (problemy z ładowaniem, ścierający się pasek). Po długich poszukiwaniach przyczyny, założyłem do nowego alternatora stare koło i jak ręką odjął.
wita. no wlasnie moze to byc kolo alternatora..
pzdr :wesoly:

Marca 08, 2019, 21:46:04 pm
Odpowiedź #8

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Ewentualnie może być jeszcze zbyt wąski pasek klinowy, który pod obciążeniem się "nie klinuje"
Pozdrawiam

Marca 09, 2019, 10:39:45 am
Odpowiedź #9

Offline niva 2005

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 57
  • Imię: marek
  • Auto: niva 4x4
  • Nr. tel: 606337521
Ewentualnie może być jeszcze zbyt wąski pasek klinowy, który pod obciążeniem się "nie klinuje"
[/quote
witam/ uzywam paska 10x938 .jaki powinien byc?