Autor Wątek: Moje obie Niewiasty ;)  (Przeczytany 7886 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lutego 05, 2019, 14:24:55 pm
Przeczytany 7886 razy

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Witam jako nowy użytkownik dołączam się do prezentacji pojazdów.
Oto pierwsza którą posiadam już od jakiegoś czasu prezentuję ją po zakupie i przyjeździe do Polski i taką jak wygląda teraz po paru zmianach.

Lutego 05, 2019, 14:26:11 pm
Odpowiedź #1

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
A oto druga zakupiona na początku roku narazie w stanie pierwotnym  :oczko:

Lutego 05, 2019, 19:58:58 pm
Odpowiedź #2

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
No no, ładny zestaw :usmiech:
Pozdrawiam

Lutego 06, 2019, 09:31:42 am
Odpowiedź #3

Offline LENTRON

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Imię: Adrian
Pozazdrościć :super: Mam nadzieję, że będziesz zamieszczał postępy w pracach nad pickupem.

Lutego 06, 2019, 12:44:13 pm
Odpowiedź #4

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Bardzo ładne fury :oki: Jak oceniasz tę nakładkę wlotu powietrza na masce? Można je dostać w Polsce ~25zł, ale ciekawy jestem jak z jej jakością/wykonaniem.

Lutego 06, 2019, 13:03:58 pm
Odpowiedź #5

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Nakładka dokładnie taka jak na foto to zły pomysł. 2/3 otworów na masce to wlot powietrza do wnętrza ale 1/3 to wylot powietrza z komory silnika. Taka nakładka utrudnia wylot ciepłemu powietrzu z komory silnika. Rozwiązaniem jest montaż nakładki tyłem do przodu.
Pozdrawiam

Lutego 06, 2019, 16:31:13 pm
Odpowiedź #6

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Nakładka dokładnie taka jak na foto to zły pomysł. 2/3 otworów na masce to wlot powietrza do wnętrza ale 1/3 to wylot powietrza z komory silnika. Taka nakładka utrudnia wylot ciepłemu powietrzu z komory silnika. Rozwiązaniem jest montaż nakładki tyłem do przodu.

Z tego co doczytałem, porządne nakładki powinny mieć w środku przegrodę, żeby oddzielić gorące i zimne powietrze. Ta też ma?
Utrudniać wylot w sumie może, bo otwory są dosyć małe (takie się wydają) i przy jeździe gorące powietrze może być wpychane z powrotem.

Lutego 06, 2019, 16:56:32 pm
Odpowiedź #7

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Z tego co wiem to te małe nie mają przegródek, duże mają przegródkę i wylot gorącego powietrza na bok.
Ostatnie zdjęcie https://www.olx.pl/oferta/lada-niva-tuning-nakladka-oslona-CID5-IDwxCxH.html
Pozdrawiam

Lutego 07, 2019, 10:17:59 am
Odpowiedź #8

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
200 zł :przestraszony: Tyle kosztują kompletne półosie, wot "тюнинг" :hehe:

Lutego 07, 2019, 13:20:54 pm
Odpowiedź #9

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Witam serdecznie wszystkich. Nakładka troszkę została zmodyfikowana co do przegrody i pasowości. Dostałem ją jako alternatywną w zamian za tzw. dużą której akurat nie było w sklepie(ale innego typu niż ta z olx). Przegrodę dołożyłem na zasadzie wklejenia kawałka pleksi ale wiele to nie zmieniło. W moim przypadku zastosowanie takiej nakładki było zabiegiem na zimę, by nie musieć wybierać kilogramów śniegu  :usmiech: z pod kratki jak na załączonym zdjęciu z tej niewinnej polskiej tegorocznej zimy  :hihi: Dodatkowo musiałem dopasować do otworów na masce gdyż pasowość kształtu nakładki jest prędzej przeznaczona do 2107 niż 2121 gdyż tam niema żadnych otworów i nic nie wystaje poza nakładkę  :jezyk: A na poważnie trzeba dobrze ustawić gdyż fabryczne wcięcia na masce mieszczą się do 1mm pod nakładką i trzeba użyć jakiegoś uszczelnienia np uszczelki do okien by dolegała dokładnie u mnie przez Raptora miałem dodatkowe szczeliny przy doleganiu. Szczerze tego typu nakładki nie polecam od strony technicznej i technologicznej jedynie ładnie wygląda na aucie i zimą gromadzi troszkę ciepła przez co we wnętrzu można jeździć do lasu w samych slipkach  :lol: Ta z olx jest już o niebo lepsza ale cena jest nieco zachodnio europejska na Ukrainie można taka dostać podobno za niecałe 70zł, jak pojadę tam na targ po części zdam relacje co i za ile.

Lutego 07, 2019, 18:14:33 pm
Odpowiedź #10

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Też uważam  że 200zł to przegięcie. Jak dobrze patrzę, to taka nakładka w jakarsie kosztuje 120 zł, a na ukraińskiej lub rosyjskiej stronie widziałem taką za chyba 50 czy 70zł.
Apropo jazdy na targ... gdyby umówić mechanika na miejscu, pojechać na kilka ład, zrobić zakupy w hurcie i od razu wymiana... cóż za utopijny plan :wesoly: Pewnie z robotą by wyszło taniej niż sam zakup gratów w PL.
Pozdrawiam

Lutego 10, 2019, 00:45:35 am
Odpowiedź #11

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Temat wyjazdu zakupowego i ewentualnej modernizacji na miejscu za wschodnią granicą to chyba wiodąca i faktycznie utopijna sprawa, ale chyba każdemu to przeszło przez myśl. Ja swoją pierwszą Nivę ogarniałem przed domem w dość nazwijmy to wychodnio youtubowych warunkach tzn. tak jak koledzy z Rosji na kilku podnośnikach jakichś belkach i przed domem na rozłożonym kocu (gdyż na garażu miałem inny pojazd w zupełnej rozbiórce renowacyjnej).  W wolnej chwili wstawię kilka zdjęć z prac remontowych czarnej Nivki, które odbyły się w zeszłorocznym okresie wakacyjnym, napiszę również listę napraw i wymian elementów jakich dokonałem. Nive VIS zamierzam jakoś ogarnąć w wolnym czasie i może troszkę na pooperacyjnym chorobowym. Oczywiście również postaram się wstawić jakieś zdjęcia i opisy z doprowadzania autka do należytego stanu. Jak na razie przeprowadziłem procesy restauracyjno-prawne i zakupiłem kilka rzeczy niezbędnych do napraw. Na początku myślałem ze będzie tego więcej ale po dokładniejszych oględzinach już u siebie w domu na kanale wyszło ze nie taki diabeł straszny. Priorytetem jest ogarnięcie autka pod kontem przeglądu rejestracyjnego gdyż już wyszedł. Powodem obaw z przeglądem są pęknięta przednia szyba, praktycznie brak ogumienia i kochane progi a przy nich brak konkretnej wiedzy diagnostów ze tam gdzie są dziurki niema elementów nośnych gdyż w autku wstawiona jest fabrycznie połowiczna rama dla tylnego zawieszenia w celu przedłużenia autka. Elementy do wstępnej naprawy już są tylko teraz trzeba trochę wolego czasu i autko będzie mogło legalnie się poruszać. Docelowo ma ono być delikatnie przerobione pod wyprawę off i polowania. W planie zwiększenie rozmiaru kół, lift około 7cm, malowanie całego auta, zabezpieczenie skrzyni, reduktora, wydechu, demontaż obudowy paki i założenie pałąka z oświetleniem i niskiej plandeki. Czy ten plan się powiedzie to czas pokażę pewnie jak i u każdego w trakcie pojawią się jakieś inne pomysły i chęć ich zrealizowania.

Lutego 22, 2019, 12:17:30 pm
Odpowiedź #12

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Witam ponownie. Więc tak jak obiecywałem przedstawiam archiwalne zdjęcia z odświeżania czarnej Niewiasty :oczko: Niestety niema tego za wiele gdyż więcej czasu wolnego (tak się zastanawiam skąd ja go w ogóle miałem  :przestraszony:) poświęcałem na prace. Jeszcze raz przedstawię ją jak wyglądała na samym początku jak dotarła z pod samej skoczni "Große Olympiaschanze" w  Garmisch-Partenkirchen, gdzie miała monotonne życie jeżdżąc tam i z powrotem i wożąc materiały budowlane do remontów.

Lutego 22, 2019, 13:19:40 pm
Odpowiedź #13

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
W takim dziewiczym stanie Niewiasta jeździła prawie 2 lata wszędzie i na codzień. Była nad morzem, w stolicy, w górach i na mazurach  :oczko2: Ale najlepiej czuła się wszędzie tam gdzie pod oponami nie wyczuwała asfaltu i betonu. Podróżowała po różnych bezdrożach i wszędzie tam gdzie wolno wjechać bez groźby mandatu od leśniczego. Na fabrycznym zawieszeniu i oponach brodziła po oś w błotku gdyż jest to maksymalny komfortowy poziom jazdy off road. Niestety zawsze był lekki niedosyt i świadomość że Niewiasta potrafi więcej, więc zaczęło się myślenie jak tu bestię doposażyć by móc jeździć dalej w las bez większych obaw (oczywiście rozglądając się przed wjazdem w teren za pobliskimi gospodarzami z ciągnikami  :haha:) bo wiadomo jak to stare Chińskie przysłowie mówi:  " im większe koła założysz do off road-u tym większy ciągnik będziesz musiał znaleźć w okolicy...  :cwaniak:". Kółka znalazłem w ciągu jednego dnia, była to niesamowita okazja gdyż zakupiłem leżące 2 lata w garażu nowe kompletne koła, które poprzedni właściciel przegarytował do Samuraia i zrezygnował z jego liftu. Koła zostały lekko odświeżone i dopasowane do autka. Żeby je zamontować musiałem podciąć nadkola i założyć poszerzenia. W planie jest również lift zawieszenia ale niestety na razie brak czasu i miejsca w garażu. Po pierwszej przeróbce auto wyglądało tak. Lecz musiałem to zmodyfikować gdyż plastikowe nakładki nie współpracowały dobrze z nowymi kołami ( jest to rozwiązanie do fabrycznego rozmiaru kół). Nastąpiła więc kolejna modyfikacja którą widać na zdjęciach.

Lutego 22, 2019, 13:22:42 pm
Odpowiedź #14

Offline Apollo13_2010

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 121
  • Imię: Łukasz
  • Auto: Lada Niva 21214/23461
Ciąg dalszy...