Autor Wątek: Dziura w przednim moście  (Przeczytany 5020 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stycznia 22, 2019, 20:34:50 pm
Przeczytany 5020 razy

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Mam.. dziurę w przednim moście :shock: Chrupnęło, szarpnęło i poszło w piz*u. Co dokładnie się stało nie wiem - coś tam pewnie wyjaśni się po demontażu ale raczej wszystko nadaje się do wyrzucenia.

Stalowa obudowa - Wasze za i przeciw. Warto dopłacić do takiej obudowy a środek zostawiać standardowy? Czy od razu "inwestować" w blokadę? Jakie są koszty?

Stycznia 26, 2019, 18:05:29 pm
Odpowiedź #1

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Wszystko jasne, śruby same się odkręciły i narobiły bałaganu :zdziwiony:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Obudowę mostu zmieniam na stalową, do tego nowa główka + standardowe talerze albo torsen (w zależności od kosztów). Poza tym nowe półosie, klocki..  :goraco:

Stycznia 27, 2019, 13:33:45 pm
Odpowiedź #2

Offline LENTRON

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 8
  • Imię: Adrian
To słabo. Ciekawe jak tego uniknąć. Dokręcać co miesiąc...

Stycznia 27, 2019, 13:46:11 pm
Odpowiedź #3

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
To słabo. Ciekawe jak tego uniknąć. Dokręcać co miesiąc...

Nie wiem jak to było składane bo od czterech lat jeżdżę tym autem i nic tam nie było grzebane. Ponoć klej do gwintów potrafi puścić w wysokich temperaturach.
Do siebie jednak montuję blokadę.

Stycznia 28, 2019, 17:30:14 pm
Odpowiedź #4

Offline paranoic_killer

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 26
Co bedzisz zakladal? Torsen? Nie boisz sie jazdy po czarnym? Mialem okazje jezdzic autem z 2 blokadami automatycznymi- z zapietymi napedami w zakretach jedzie na wprost.

Stycznia 28, 2019, 20:22:38 pm
Odpowiedź #5

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Co bedzisz zakladal? Torsen? Nie boisz sie jazdy po czarnym? Mialem okazje jezdzic autem z 2 blokadami automatycznymi- z zapietymi napedami w zakretach jedzie na wprost.

Torsen, na przód 70%, tyle ponoć jest maksymalnie i bezpiecznie (żeby dało się właśnie skręcać :oczko:) Na tył dam mocniejszą. Na czarnym powinny się rozpinać  :przestraszony: ?

Stycznia 28, 2019, 23:34:16 pm
Odpowiedź #6

Offline paranoic_killer

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 26
Latalem wranglerem na blokadach- stad dopisek o zapietych napedach, bo tam po czarnym tylko tyl jest pedzony :) Blokady automatyczne teoretycznie na czarnym nie powinny sie zapinac- ale to tylko teoria :P Kibicuje bo sam mysle o blokadach- na tyl pewnie lock right, a z przodem mysle o czyms rozpinanym.

Stycznia 31, 2019, 09:59:23 am
Odpowiedź #7

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Latalem wranglerem na blokadach- stad dopisek o zapietych napedach, bo tam po czarnym tylko tyl jest pedzony :) Blokady automatyczne teoretycznie na czarnym nie powinny sie zapinac- ale to tylko teoria :P Kibicuje bo sam mysle o blokadach- na tyl pewnie lock right, a z przodem mysle o czyms rozpinanym.

Torsen wydaje mi się najbardziej uniwersalny i "bezpieczny", ze względu na zasadę jego działania. Zobaczymy :usmiech2:

Na razie zbieram graty - mam już stalową obudowę przedniego mostu i nową główkę (ze standardowym mechanizmem różnicowym, bo był w komplecie). Czekam jeszcze tylko na blokadę :diabel2:

Stycznia 31, 2019, 14:11:31 pm
Odpowiedź #8

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
A co z polosiami? Zostaja ori? Ps co do puszczeniu kleju do gwintow od temperatury to nie sadze aby w moście wystapila az taka temperatura. Ktos musial nie skręcić na fest. W mohej nivue dwa mosty bez kleju i nic nie puscilo.

Stycznia 31, 2019, 15:43:43 pm
Odpowiedź #9

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
A co z polosiami? Zostaja ori? Ps co do puszczeniu kleju do gwintow od temperatury to nie sadze aby w moście wystapila az taka temperatura. Ktos musial nie skręcić na fest. W mohej nivue dwa mosty bez kleju i nic nie puscilo.

Póki co kupiłem nowe półosie (oryginalne, rosyjskie), z nowymi przegubami. Z czasem będę chciał założyć wzmacniane + wzmacniane przeguby.
Co do śrub to tak jak pisałem wcześniej - od momentu zakupu auta nic przy przednim moście nie robiłem, więc nie wiem kto i jak to skręcał :zaklopotany:

Stycznia 31, 2019, 21:58:56 pm
Odpowiedź #10

Offline paranoic_killer

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 26
Do stalowej obudowy wchodzi tylna glowka, prawda? Obudowe dostales u nas, czy sciagales zza buga? Jaki wyszedl koszt?

Lutego 01, 2019, 00:39:18 am
Odpowiedź #11

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Wzmacniane półosie i wzmacniane przeguby gdzie są dostępne? Na jakarsie nie widziałem.
Pozdrawiam

Lutego 01, 2019, 08:03:32 am
Odpowiedź #12

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Czy mogkbys wrzucic fotki tej stalowej obudowy? 
Stalowe obudowy gdzies na fejsbuku po tysiaku widzialem.
Co do polosi to w tarmot mogą miec ale nie dzwonilem tam bo cena moze powalic.
U ruskich chyba 1500zl za pare.

Lutego 01, 2019, 12:06:43 pm
Odpowiedź #13

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Do stalowej obudowy wchodzi tylna glowka, prawda? Obudowe dostales u nas, czy sciagales zza buga? Jaki wyszedl koszt?

Prawda. Obudowę i główkę kupiłem już u nas, blokada jedzie z Rosji.

Wzmacniane półosie i wzmacniane przeguby gdzie są dostępne? Na jakarsie nie widziałem.

Półosie wzmacniane widziałem na rosyjskich stronach, w tarmocie o ile pamiętam też jakiś czas temu mieli. W Rosji te części są tanie, u nas do ceny dochodzi koszt wysyłki, marża, cło itd.

Czy mogkbys wrzucic fotki tej stalowej obudowy?

Taka sama, jak na tym filmie:


Co do kosztów. Samą obudowę spokojnie kupicie u sprzedających na grupie FB za 800zł. Blokada 950 - 1150 (zależy na ile zębów), też na grupie. Wzmacniane półosie (bez przegubów), w granicach 300zł (tę kwotę muszę jeszcze raz sprawdzić, ale jak na złość nie mogę znaleźć strony, na której je widziałem :zdegustowany:)

Ja kupiłem jeszcze taniej, bo brałem więcej rzeczy na raz. Dokładnej kwoty nie mogę Wam podać, wybaczcie, bo upusty są indywidualne, zależne od ilości zakupów. W każdym razie można się naprawdę fajnie potargować ;)

Dogadam jeszcze szczegóły ze sprzedającymi z grupy i być może ogłoszenia trafią też tutaj, cierpliwości :oczko2:

Kwietnia 20, 2019, 22:23:37 pm
Odpowiedź #14

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
"Trochę" to trwało, ale wreszcie jest :yahoo:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Obudowa zrobiona praktycznie od zera, niestety rosyjskie gotowce są krótko mówiąc niezbyt proste. Pewnie nie wszystkie, ale dwie sztuki które sprawdzaliśmy proste nie były :niesadze:
Testy w terenie już niedługo. Pierwsze co daje się odczuć to torsen, który za wszelką cenę stara się prostować przednie koła.
Wąż na odpowietrznik założyłem dzisiaj, przy okazji odwróciłem też śrubę mocującą ucho od mostu, bo nie byłoby dostępu do korka.