Autor Wątek: Co to mogło być??  (Przeczytany 2362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Października 24, 2018, 21:24:21 pm
Przeczytany 2362 razy

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Musiałem dzisiaj dość gwałtownie ruszyć na jednej z krzyżówek. Kilka metrów dalej coś piz**ło i szarpnęło całym autem. Gdybym miał wskazać skąd to raczej z tyłu, ale ciężko to jednoznacznie stwierdzić, bo aktualnie nie mam wygłuszeń, tyko gołą blachę, i wszystko się niesie.
Stoczyłem się ze skrzyżowania i próbowałem powoli ruszyć, żeby zobaczyć czy będę mógł jechać sam do warsztatu czy dzwonić po lawetę. Efekt był taki, że co pełen obrót
(nie wiem czego) wałów, kół czy innych mechanizmów auto mocno przyhamowywało, szarpało i jechało dalej. Przejechałem jeszcze kawałek - szło coraz luźniej. Zjechałem na piaszczyste pobocze, zapiąłem blokadę, reduktor, zrobiłem kilka pełnych obrotów w prawo, w lewo i.. jak ręką odjął :zdziwiony: Wróciłem do miasta, przejechałem jeszcze kilka kilometrów i tylko raz delikatnie coś chrobotnęło. Teraz cisza i spokój, wszystko działa..

Co to k..rde mogło być?

Października 24, 2018, 22:48:26 pm
Odpowiedź #1

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Masz naped na tyl?  U mnie byli niemal identycznie jak rozsypaly sie satelity w dyfrze.

Października 25, 2018, 04:35:10 am
Odpowiedź #2

Offline trebron_s

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 149
  • Imię: Norbert
  • Auto: Niva 1.7 Mpi 2006r.
Obstawiam łożysko półosi.
Bestia 1.7 Mpi 2006r.

Października 25, 2018, 09:47:43 am
Odpowiedź #3

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Masz naped na tyl?  U mnie byli niemal identycznie jak rozsypaly sie satelity w dyfrze.
Satelity mechanizmu różnicowego wymieniałem w zeszłym roku. Zerwało o ile pamiętam dwa albo trzy zęby. Ale odgłosy były inne - przy skręcie, jak odłamki dostawały się między tryby to było słychać wyraźny trzask i szarpało całą budą.

Obstawiam łożysko półosi.
Łożyska mają jakieś trzy miesiące, kupowałem je w połowie lipca. Od tego czasu jeździłem spokojnie na działkę i na rybki, żadnego offroad'u bo wszędzie zbyt sucho :zdziwiony:

Dzisiaj rano pojechałem na pole.. Próbowałem gwałtownie ruszać, hamować, jeździłem do przodu, do tyłu. Z zapiętą blokadą robiłem kółka, ósemki i NIC :zakrecony:

Do wymiany mam sprzęgło, może tam się coś rozsypało?

NIVA :rusek:

Października 25, 2018, 15:08:12 pm
Odpowiedź #4

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Mialem podobne objawy jak poszedl przedni przegub?!

Października 25, 2018, 16:54:57 pm
Odpowiedź #5

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Mialem podobne objawy jak poszedl przedni przegub?!

Przeguby też się u mnie czasami odzywają :mysli:

Października 25, 2018, 21:45:01 pm
Odpowiedź #6

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
A masz naped na tyle? Podnies na lewarku i sprawdź czy roznicowy dziala.
Sprawdz czy kola w powietrzu sue swobodnue obracaja. Pitem podnies przod i sorawdz czy przegub sue nie blokuje. Co do sprzegla to watpie zeby dawalo takie oznaki.

Października 26, 2018, 13:34:50 pm
Odpowiedź #7

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
A masz naped na tyle? Podnies na lewarku i sprawdź czy roznicowy dziala.
Sprawdz czy kola w powietrzu sue swobodnue obracaja. Pitem podnies przod i sorawdz czy przegub sue nie blokuje. Co do sprzegla to watpie zeby dawalo takie oznaki.

Ok 15 mam umówiony wjazd na podnośnik - wszystko sprawdzę i obejrzę, może coś będzie widać.

Października 26, 2018, 16:26:30 pm
Odpowiedź #8

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Krzyżaki, wały ok, mechanizmy różnicowe działają normalnie. Koła ładnie się kręcą, łożyska nie szumią. Za to przeguby do wymiany - nie blokują się ale je słychać, osłony porozrywane, w środku pełno piasku. Czyżby to one :baseball:?

Osłony mam porozrywane na obu przegubach - wewnętrznym i zewnętrznym. Taniej chyba wyjdzie kupno kompletnych półosi niż samych przegubów? Orientuje się ktoś czy jest duża różnica w cenie pomiędzy standardowymi a wzmacnianymi? Do wzmacnianych półosi zakłada się standardowe przeguby czy też muszą być mocniejsze?

Października 27, 2018, 10:53:42 am
Odpowiedź #9

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Zwykla dobra polos w jakars 270zl chinska 200. Przeguby komplet wewn pluz zewn 260 wiec nie warto. Lepiej cala polos. Co do wzmocnionych to gdzue takue cos znalezc?

Listopada 01, 2018, 20:59:18 pm
Odpowiedź #10

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Co do wzmocnionych to gdzue takue cos znalezc?

Widziałem je w rosyjskich sklepach. Tylne wzmacniane mają np w tarmocie po ~1000zł/szt. :kwasny: