Autor Wątek: Biała  (Przeczytany 6254 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czerwca 16, 2018, 16:24:13 pm
Przeczytany 6254 razy

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Wersja krótka: jest.
Wersja długa: chyba 4 oglądany egzemplarz. Kupiony z 10 km od domu. Ogłoszenie pojawiło się w kwietniu, ale nie udało mi się obejrzeć, bo rzekomo się sprzedała. W rzeczywistości miał ją kupić kolega byłego właściciela, ale tak się nie stało i wczoraj ogłoszenie pojawiło się ponownie. Zaletą jest wysoki stopień oryginalności, były właściciel używał jej do jazdy po asfalcie i duktach leśnych. Jakieś 7 lat temu łada zawiozła byłego właściciela do ślubu, a później pojechała w podróż poślubną do Czarnogóry.
Łada na wypasie: radio, cb radio, korba (na pb odpala z korby :brawo:)
Technicznie: 1995, 1,6 lpg, gaźnik fso, felgi 15" lublin, jakieś ruskie oponki terenowe, hak.
Na pewno do zrobienia: osłona przegubu wew., podregulowanie lpg, pogonienie ognisk rudej.

Pozdrawiam

Czerwca 17, 2018, 19:29:30 pm
Odpowiedź #1

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Daniel Twoja :przestraszony:? W końcu :szczesliwy:!
Jak najmniej rudej :oki:

Czerwca 17, 2018, 22:36:47 pm
Odpowiedź #2

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Zgadza się. Chwilę to trwało :oczko:
Pozdrawiam

Lipca 18, 2018, 17:16:11 pm
Odpowiedź #3

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
W momentach chęci i wolnego czasu dziubię coś niecoś przy nivce i jak do tej pory udało się:
-spuszczenie mazutu z reduktora lpg
-wstępne przeregulowanie lpg i zmniejszenie jałowych z 1800 do 1400
-uruchomienie wskaźnika pb
-uruchomienie drugiego stopnia dmuchawy
-uruchomienie oświetlenia wnętrza (póki co z jednej strony ) i wymiana żarówek na ledowe
-uruchomienie długich w prawym reflektorze
-wymiana rosyjskiego gniazda zapalniczki na normalne (oryginalne było tak głębokie że wtyczka nie sięgała do bieguna dodatkiego :hehe:
-montaż alu siatki we wlocie maski
-uszczelnienie wydechu i wymiana ponadrywanych wieszaków
-przeniesienie przeciwmgielnego z prawej na lewą stronę
-uruchomienie lewego pasa bezp. tył
-adaptacja prawego pasa bezp. tył od vectry b
-pranie wszystkich pasów bezp.
-wymiana oleju w silniku (lotos pół. synt. 10w40 z filtronem op510), reduktorze i mostach (hipol gl4)
-ogólne odgruzowanie wnętrza choć to jeszcze nie koniec
-wymiana cb radia, które było na "moje" cb +montaż zewnętrznego głośnika cb
-przymocowanie klameczki od szybki trójkątnej

Zaopatrzyłem się również w halogen led, który wyląduje pod zderzakiem z tyłu, polskie odpustowe światła dzienne na tradycyjną żarówkę 21w oraz w czujnik zegarowy na podstawie magnetycznej żeby wyregulować zawory-po zdjęciu pokrywy zaworów stwierdziłem, że niemożliwym jest wyregulowanie zaworów za pomocą szczelinomierzy które mam.

Czekam też na paczki z Chin z przełącznikami 35A z wbudowaną kontrolką, mini voltomierz oraz gniazdo usb w formie zapalniczki.

Aktualnie muszę się zebrać w sobie i rozprawić się z rudą na budzie, później czeka mnie podwozie i wymiana nieszczęsnej osłony przegubu.

Z rzeczy które ja popsułem i będę musiał naprawić to wkładka zamka drzwi kierowcy. Wyjąłem ją z kluczykiem :dobani:
Pozdrawiam

Lipca 19, 2018, 17:27:47 pm
Odpowiedź #4

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Witam!
Pamietasz ile oleju weszlo w układ napędowy?

Lipca 19, 2018, 19:48:10 pm
Odpowiedź #5

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Licząc według danych serwisowych na mosty, reduktor i skrzynię (skrzynia z przelaniem oleju o 0,5l http://niva4x4forum.pl/index.php?topic=97.0) wyszło mi 4,8l + 0,215l na przekładnię kierowniczą której nie zamierzam dotykać. Oleju w skrzyni jeszcze nie zmieniłem-po zmianie w mostach i reduktorze zostało mi ok. 1,5l z bański 5l. Teoretycznie baniak 5l wystarczy ale ja na wszelki wypadek kupiłem 6l.
Pozdrawiam

Lipca 19, 2018, 20:02:03 pm
Odpowiedź #6

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Skąd Ty masz na to wszystko czas :zdziwiony: Macie dłuższą dobę czy co :wesoly:?

Co do olejów to ja kiedyś zrobiłem sobie tabelkę, którą mam zawsze pod ręką:

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Aktualnie do napędów mam zalany 80w90 ale będę zmieniać na 75w90.

Lipca 19, 2018, 20:29:54 pm
Odpowiedź #7

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Właśnie nie mam czasu. Zaniedbuję inne czynności, a chciałbym żeby niva jakoś się turlała, bo w zeszły poniedziałek sprzedałem po 6 latach ukochanego accorda i niva to mój jedyny samochód :przestraszony:
Poza tym te wszystkie czynności działy się na przestrzeni miesiąca.
Pozdrawiam

Lipca 19, 2018, 22:50:18 pm
Odpowiedź #8

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Dzieki товарищи :hihi:

Lipca 27, 2018, 22:15:25 pm
Odpowiedź #9

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Kolejne postępy:
-malowanko w okolicy zbiorniczków z płynem hamulcowym
-malowanko podstawy akumulatora
-likwidacja rudej na łączeniach na słupkach (8 punktów); szpachlowanie wyszło jak 7 nieszczęść, póki co zostaje to w podkładzie i czekam na najtańszy aerograf z dyszą 0,8, może chlapnę w kolor
-regulacja na szybko drzwi kierowcy-już nie trzeba trzaskać używając 100% siły, teraz wystarczy użyć tylko 75%
-walnięcie czarnego pasa z baranka na klapie-nawiązanie do dołów drzwi i dołu maski-rozwiązanie na chwilę (już widzę ową chwilę)
-demontaż emblematu

Ogólnie jak mam wolną chwilę to szukam i czytam o gaźnikach, bo chciałbym wrócić do ładowskiego ale zacznę od początku.
Łatając wydech zdziwiło mnie, że początek od silnika do metalowego wieszaka w formie obejmy jest inny niż na wszystkich schematach. Pomyślałem no cóż, ktoś rzeźbił, tym bardziej, że znalazłem zaspawane miejsce na sondę lambda. Później mnie zatkało jak buszowałem w kabinie, ponieważ zaślepka na środku deski rozdzielczej okazała się nie być zaślepką, a podwójną kontrolką, min. z CHECK ENGINE. W międzyczasie nie mogłem znaleźć małych modułów do sterowania gaźnikiem w komorze silnika lub śladów po niech. Wtedy sięgnąłem do pudła z częściami  w poszukiwaniu modułu (który zignorowałem na zasadzie "to nie od nivy"), o którym poprzedni właściciel powiedział "był pod siedzeniem, znalazłem jak wymieniałem progi". Po wpisaniu numeru  z obudowy modułu, wnioskuję, że oryginalnie w mojej nivie znajdował się rzadki model solexa z jeszcze bardziej egzotycznym sterownikiem.
Zdjęcia identycznego sterownika oraz schemat:
https://www.drive2.ru/l/8267702/
Pozdrawiam

Sierpnia 20, 2018, 18:07:13 pm
Odpowiedź #10

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Dzisiejsze testy prędkości maksymalnej. Przy 125 musiałem zdjąć nogę z gazu-za duży ruch na takie manewry. Ogólnie jest lepiej niż zarzekał się poprzedni właściciel (110). Muszę jeszcze trochę pokręcić śrubkami od gazu.

Pozdrawiam

Września 30, 2018, 20:53:55 pm
Odpowiedź #11

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Kolejne usprawnienia do odhaczenia:
-wymiana klamki kierowcy z zamkiem
-naprawa klaksonu (oczywiście krzywo wsadziłem kierownicę :zakrecony:)
-zamontowanie dziennych na przekaźniku (automatyczne włączanie/wyłączanie z możliwością zupełnego wyłączenia)
-punktowe czyszczenie podwozia>hammerite>masa tectyl
wymiana osłony przegubu wew.
-uruchomienie spryskiwaczy szyby
-wymiana kół na fabryczne
Pozdrawiam

Października 01, 2018, 09:52:47 am
Odpowiedź #12

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Kolejne usprawnienia do odhaczenia:
-wymiana klamki kierowcy z zamkiem
-naprawa klaksonu (oczywiście krzywo wsadziłem kierownicę :zakrecony:)
-zamontowanie dziennych na przekaźniku (automatyczne włączanie/wyłączanie z możliwością zupełnego wyłączenia)
-punktowe czyszczenie podwozia>hammerite>masa tectyl
wymiana osłony przegubu wew.
-uruchomienie spryskiwaczy szyby
-wymiana kół na fabryczne

:ok:

Ja u siebie właśnie zacząłem usuwać fabryczną konserwację z podłóg :goraco:

Stycznia 12, 2019, 23:30:49 pm
Odpowiedź #13

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Zabrałem się za wymianę przewodów wodnych, bo nivka zostawiała plamy i stwierdziłem, że wyjmę chłodnicę to ją przepłuczę. Zacząłem skrobać palcem, później śrubokrętem i oto co wyskrobałem:

Poszukałem w śmieciach czegoś mosiężnego lub miedzianego i znalazłem element jakiegoś zaworu, który przewierciłem na wylot, nagwintowałem i przetoczyłem średnicę przy pomocy wiertarki i pilnika otrzymując takie coś:

Na końcu wlutowałem moją tulejkę w chłodnicę. Mam nadzieję, że będzie trwałe i szczelne. W poniedziałek muszę dokupić śrubkę miedzianą i oring.


P.S. Czy ktoś rozpoznaje co to za alternator u mnie siedzi?

Pozdrawiam

Stycznia 13, 2019, 01:44:57 am
Odpowiedź #14

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Mozesz pokazać fotke korby ?