Autor Wątek: Regulacja LPG I generacji.  (Przeczytany 5720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kwietnia 07, 2018, 10:16:30 am
Przeczytany 5720 razy

Offline pajak650

  • Jestem tu nowy
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Auto: Łada Niva 1,6
Fajnie opisana regulacja LPG pierwszej generacji. http://suzuki.run4x4fun.com/lpg_doc.htm
Może ktoś z użytkowników ma jeszcze jakiś dobry sprawdzony sposób.

Stycznia 02, 2019, 09:42:59 am
Odpowiedź #1

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Witam. Macie pomysl dlaczego nuvja chce spalac na miescue 25l lpg? 1.6 gaznik. I generacja. Mikser dedykowany niwja. Reduktor rownuez nowka. Gaznik podciśnieniowy.
Moze Tak na byc?  Ponoc ludziom pali mniej.

Stycznia 04, 2019, 10:45:37 am
Odpowiedź #2

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Pewnie masz zbyt bogatą mieszankę. Spróbuj na próbę przykręcić śruby na wężu do miksera o 1/4 obrotu.
Pozdrawiam

Stycznia 07, 2019, 10:18:14 am
Odpowiedź #3

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Cytuj
Juz dawno tym krecilem. Wczesniej bylo 30l lpg na mieście. Teraz poskrecalem i jest 25. Mikser dedykowany nad gaznik. Moze to byc kwestia miksera? Za bogata mieszanka na pewno ale srubka skrecona ze juz spadek mocy odczuwam.

Stycznia 07, 2019, 10:22:34 am
Odpowiedź #4

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
https://www.agsiedlik.pl/mikser-lpg-lada-niva-mixer-i218.html.   To jest moj mikser. Czy mize byc ze za bardzo mikser zweza gardziel i ciagnie za nalo powietrza a za duzo gazu
?

Stycznia 07, 2019, 21:24:19 pm
Odpowiedź #5

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Nie sądzę, aby nawet ewentualna słaba konstrukcja miksera była winna aż takiego spalania. Do Polonezów gaźnikowych był jeden rodzaj miksera, który zakrywał z 1/4 przelotu gardzieli jak nie więcej, powodowało to przymulenie silnika na benzynie z powodu ograniczonej ilości powietrza ale nie powodowało to drastycznego spalania lpg.
Skoro poczułeś spadek mocy od przykręcenia śrub to odkręć je o 1/4 do 1/2 obrotu od momentu w którym poczułeś spadek mocy a spróbuj zubożyć mieszankę na parowniku.
Sprawdzałeś szczelność instalacji? Gaz nigdzie nie ucieka?
W jakim stanie masz filtr powietrza?
Możesz też podjechać na skp niech wsadzą sondę w wydech.  Pewnie z dyszkę będziesz musiał zainwestować ale będzie coś wiadomo.
Pozdrawiam

Stycznia 08, 2019, 11:59:07 am
Odpowiedź #6

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Na parowniku tez probowalem zubozyc. Bez zmian.  Filtry nowe. Po ustawieniu na analizatorze 35l na 100. Dlatego juz  Nie wiem gdzie szukac.

Stycznia 08, 2019, 16:05:46 pm
Odpowiedź #7

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Co prawda mam jednopunktowy ale musiałem wymienić parownik nie reagował na regulacje i podawał taka ilość gazu ze, spokojnie by się STAR uciągną 😀jak go potem rozkręciłem to był tak zawalony mazutem że nie miał prawa reagować na regulacje😀teraz pali w granicach 12-14L/100 podtlenku biedy🤣🤣🤣

Stycznia 08, 2019, 16:45:06 pm
Odpowiedź #8

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Jak był na analizatorze ustawiany i nie reaguje na regulację to parownik do czyszczenia tak jak przedmówca napisał albo od razu do regeneracji.
Pozdrawiam

Stycznia 08, 2019, 17:25:14 pm
Odpowiedź #9

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Ja nie regenerowalem po prostu wymieniłem na nowy. Masz gwarancję i pewność że będzie działał. Tan który rozebrałem to był pokryty prawie 0,5cm warstwą mazutu ale nie płynnego tylko takiego zaschniętego że, trudno było zeskrobać!!!

Stycznia 09, 2019, 08:41:03 am
Odpowiedź #10

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
U mnie parownik nowka tomasetto at07 140km. Cala instalacja nowa oprocz butli. Zastanawiam sie jeszcze nad parownikiem. Gdy wkręcam śrubę od mieszanki na wolnych obr. Zaczyna przygasac. Wtedy odkrecam az zacznie przygasac i wtedy ustawiam położenie srodkowe. Czy to jest prawidłowe postepowanie? I drugie pytanue czy wkrecajac srube od mieszanki na parowniku zubazam dawke gazu?

Stycznia 09, 2019, 11:17:34 am
Odpowiedź #11

Offline basior6977

  • Forumowicz
  • ***
  • Wiadomości: 158
  • Imię: Michał
  • Auto: Niva
Odkręcić wąż podajacy i reguluj śrubka zobaczysz czy w ogóle reaguje na regulacje (usłyszysz i zobaczysz czy podaje więcej czy mniej gazu)

Stycznia 09, 2019, 19:55:14 pm
Odpowiedź #12

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Bypass jak masz ustawiony?
Pozdrawiam

Stycznia 09, 2019, 22:04:49 pm
Odpowiedź #13

Offline zygizz

  • Początkujący forumowicz
  • **
  • Wiadomości: 86
Ta od wolnych obr? Wkrecona na max.  Aha jeszcze mam problem jak hamuje silnikiem to zalewa swieczki peawdopodobnie i maszyna gasnie. Tylko ze snorklem. Jak odlacze snorkla jest cacy.  Snurkel skierowany w tyl

Stycznia 10, 2019, 17:54:36 pm
Odpowiedź #14

Offline Danieljs

  • Tłumacz
  • Forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 222
  • Imię: Daniel
  • Auto: Accord coupe
Parownik ustawiony wzdłużnie do osi pojazdu?
Tak nawiasem to miałem taki parownik w poldku, był oporny na próby regulacji mimo regeneracji
Pozdrawiam