Autor Wątek: Zwiększenie mocy  (Przeczytany 1857 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lutego 28, 2018, 21:28:33 pm
Przeczytany 1857 razy

Offline Mr_R4VEN

  • Administrator
  • Doświadczony forumowicz
  • *****
  • Wiadomości: 442
  • Imię: Paweł
  • Auto: Niva 1.9TD, 2008r
Niniejszy poradnik stanowi podstronę "Kompendium Wiedzy Dla Początkujacych (i nie tylko)"

Tłumaczenie: Danieljs | Mr_R4VEN

1. Zmień fabryczny gaźnik (tekst w przygotowaniu) na Webera 32ADFA, 32/36DGAV lub podobny. Prawie wszystko jest lepsze niż oryginalny DAAZ.
2. Zmień wydech na 2" lub 2,5" oraz pozbądź się pierwszego tłumika.
3. Zrób planowanie głowicy (plik DOC, język angielski) o 1 do 1.5mm wraz z portingiem lub szlifem gniazd zaworowych na 5 kątów. Dobrze jest również wypolerować kanały kolektora dolotowego.
4. Zamontuj customowy kolektor wydechowy 4-2-1 aby zachować moment obrotowy w niskim zakresie obrotów przydatny w off-roadzie lub kolektor wydechowy 4-1 jeśli zależy Ci na osiągach i mocnych górnych partiach obrotów.
5. Zrezygnuj z przerywacza na rzecz elektronicznego zapłonu (plik DOC, język angielski), zamontuj dobre świece, silikonowe przewody 8,8mm, wysokprądową cewkę i i moduł zapłonowy MSD (MSD multi-spark ignition module).
6. Zamontuj niskooporowy filtr powietrza K&N.
7. Pozbądź się wentylatora chłodnicy napędzanego paskiem na rzecz dobrego wentylatora elektrycznego (tekst w przygotowaniu). Dobry wentylator zjada sporo prądu więc przy okazji warto rozważyć montaż wysokowydajnego alternatora.
8.  Fabryczny napinacz łańcucha może być dość restrykcyjny, ale można go przerobić na napinacz-zębatkę lub zamówić z małego sklepu/warsztatu mechanicznego na pogórzu Ural w Rosji.
9. Ten sam warsztat oferuje regulowane koła wałka rozrządu. Mogą one zdziałać cuda.
10. Jeśli jesteś z Europy i uda Ci się znaleźć wrak Fiata lub Lancii z silnikiem 2.0 w wersji sport to możesz się pokusić o adaptację doładowania Volumex. Wymaga to modyfikacji koła pasowego w celu dopasowania go do koła zębatego Volumexu.
11. Modyfikacja pojemności skokowej silnika 1600 lub 1700 nie jest moim zdaniem najlepszym pomysłem. Kanały wodne nie pozostawiają zbyt wiele miejsca na rozwiert.

To tylko niektóre z opcji, które możesz wykonać. Bardziej finezyjne pomysły wymagają niestety zasobnego portfela.

Tekst został opracowany w oparciu o Baxter's Niva Site, za zgodą autora. Rozszerzony o dodatkowe informacje dzięki wiedzy i uprzejmości użytkowników Polskiego Forum Niva 4x4
Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za niewłaściwe użycie przedstawionych tu informacji. Jeśli nie jesteś pewien czy dasz radę sam przeprowadzić modyfikacje/naprawy, zaprowadź auto do profesjonalnego warsztatu!

© Polskie Forum Niva 4x4