Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => Przeróbki i modyfikacje => Silnik => Wątek zaczęty przez: zygizz w Stycznia 27, 2018, 19:59:57 pm
-
Witam, tak jak w tytule, czy ktoś to przerabiał? Krecenie na postoju przy szerszych nalewkach to katastrofa. Czy może ktoś z forumowiczów ma wspomaganie i zechciałby sie podzielić fotkami jak to wglada pod maską w oryginale ? Zamocowanie pompy, układ pasów itp?
-
Witam, tak jak w tytule, czy ktoś to przerabiał? Krecenie na postoju przy szerszych nalewkach to katastrofa. Czy może ktoś z forumowiczów ma wspomaganie i zechciałby sie podzielić fotkami jak to wglada pod maską w oryginale ? Zamocowanie pompy, układ pasów itp?
Ja mam fabryczne wspomaganie ale dzisiaj już nic nie zrobię bo za ciemno na fotki :sorry:
-
ok dziś moge odpuscic, ale bylbym wdzieczny za fotki najblizszym czasie :p
-
Zobacz sobie tutaj:
http://ros-niva.ru/usilitel-rulya-dlya-klassicheskoy-nivyi-vaz-2121-vaz-21213-vaz-21214/
-
czesc, przypominam o fotkach gdybys znalazl chwilke. chodzi o zdjecia jak i gdzie jest zamocowana pompa oraz jak wyglada sprawa paska klinowego, cz sa dwa czy jeden dlugi?
-
czesc, przypominam o fotkach gdybys znalazl chwilke. chodzi o zdjecia jak i gdzie jest zamocowana pompa oraz jak wyglada sprawa paska klinowego, cz sa dwa czy jeden dlugi?
Mam taką samą pompę jak na pierwszym zdjęciu w podanym linku. Jak chcesz to mogę Ci jutro zrobić jeszcze zdjęcia od dołu, bo akurat mam pościągane osłony. Paski są dwa - osobny dla wspomagania i alternatora. Nie pisałeś więc pomyślałem, że te fotki Ci wystarczyły, sry.. :smiech: :zawstydzony:
-
przydałyby sie fotki. Zastanawiam skad takie kolo paswoe ogarnac, jacarsy i inne hurtownie nie maj w ofercie kól na dwa paski ;/
-
przydałyby sie fotki. Zastanawiam skad takie kolo paswoe ogarnac, jacarsy i inne hurtownie nie maj w ofercie kól na dwa paski ;/
Wybacz ale moja Niva nie wróciła z warsztatu - stoi z rozsypanym rozrusznikiem. Obiecali dzwonić więc siedziałem cicho.. Jutro zrobię im wizytację.. :kwasny:
Znalazłem coś takiego - widać wyraźnie jak to jest rozwiązane. Pompę wspomagania mam inną (albo wydaje się inna), reszta jest identyczna.
-
okk dzieki za info, widze ze w miejscu pompy jest u mnie cewka, ale to mozna przeniesc wiec nie problem. Gorzej z dolozeniem kola pasowego, bo takich glebokich zeby weszlo z w pierwsze kolo nie widzialem.
-
jakbys juz odzyskal fure bylbym wdzieczny jakbys spojrzal czy te dodatkowe kolo pasowe do pompy wspomagania jest przykrecane razem, z pierwszym nakretka 46 czy moze dodatkowe sruby??
-
jakbys juz odzyskal fure bylbym wdzieczny jakbys spojrzal czy te dodatkowe kolo pasowe do pompy wspomagania jest przykrecane razem, z pierwszym nakretka 46 czy moze dodatkowe sruby??
Jutro sprawdzę jak to wygląda u mnie i cyknę jakieś foto.
-
Kurde ciasno tam, ciężko to sprawdzić i zrobić fotę. Jak znajdę jakiś schemat to podrzucę.
-
Mam - wygląda na to, że nakrętka jest jedna. Zobacz tutaj:
https://prof-shop.com.ua/p292821526-shkiv-kolenvala-vaz.html
I na schemacie:
-
dzieki wielkie za nformacje, juz wiem co musze szukac. Niestety hurtownie nivoczesci nie maja w ofercie kol pasowych do wspomagania.
Jakbys ktos byl zainteresowany mozna również założyć wspomaganie elektryczne, np. z fiata seicento. Zestaw przekladni wraz z sterownikiem i kablami kosztuje okolo 500zl, do podlaczenia 4 przewody. Sam mechanizm wspomagania zabudowany jest na kolumnie w okolicach stacyjki.
ja jednak wole zwykłą hydraulike.