Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => Układ chłodzenia => Wątek zaczęty przez: fazer w Kwietnia 08, 2019, 01:27:11 am
-
Chłodnica leje i trzeba wymienić :dobani: . Jest tak, "CHŁODNICA ALUMINIOWA 1,7MPi" 130zł i taka sama z dopiskiem "oryginał" 203zł u tego samego sprzedawcy /jacars/. Czy kupując tańszą narażam się na jakiś ZONK w stylu że np. słabiej chłodzi , problemy z montażem bo coś nie na wymiar, wykonana z gównolitu lub coś innego co wkurzy? Przerabiał ktoś temat ?
-
Kupiłem tańszą do 1.7i wszystko ok. Ale jest lekkie przesunięcie podkładek gumowych w stosunku do oryginału.
-
Ja kupiłem dokładnie w zeszłym roku dwie takie jedną dla siebie drugą dla kolegi obie te tańsze. Działają bez najmniejszego problemu i tak samo tez pasują przy montażu.
-
ok, dzięki kupiłem tańszą czekam na przesyłkę
-
Kilka uwag do zakupionej za 130 zł chłodnicy. Jest wsadzona i działa dobrze, ale bez zonków się nie obyło. Pierwsza sprawa wylot na zbiorniczek wyrównawczy w oryginalnej jest skierowany na godzinę 3 co umożliwia połączenie w linii prostej z oryginalnym wężykiem zbiorniczka /1,7 mpi 2008/ . W kupnej niestety okazało się tenże dzyndzel skierowany jest na godzinę 6 co zmusza kupującego do przekopywania całego garażu za twardym i cienkim przewodem grubościennym aby się nie załamywał i aby można było coś posztukować. U mnie mam jeszcze na ten manewr mniej miejsca bo chłodnica jest przesunięta bliżej silnika aby ustąpić miejsca chłodnicy od klimy. To nie wszystko, dzyndzel kupnej okazał się dużo cieńszy niż wymagał to wąż zbiorniczka. Tak więc do zabawy w zakręty doszło kombinowanie redukcji średnicy aż dwoma wymiarami kawałków węży i poprowadzenie tak aby na tym siadła-zmieściła się rura kolektora ssącego i nic nie haczyło. Wlałem płyn założyłem korek ze starej chłodnicy i pojechałem, i przy pierwszym skoku temperatury gdy załączyło wentylatory spod maski zaczęła walić sauna, a nowo zakupiony płyn sadził mocno na asfalt. Diagnoza ...sadziło spod korka ,całkowita niedrożność na odcinku chłodnica-zbiorniczek.Powrót do domu ,kontrola wykonanego zakrętu - drożne. Dmuchłem w wątły dzyndzel kupnej chłodnicy i coś zbyt słabo.Nie dość że otwór dzyndzla wątły to przy jego samym końcu było jeszcze zwężenie zastygłym plastykiem, drożność na poziomie główki od szpilki. Przewierciłem poszerzyłem ,odpał.... płyn dalej sadzi spod korka :kwasny:. Nie wiem o co w tym chodzi ,czy są różne korki? ale korek chłodnicy oryginalny który był dobry w starej chłodnicy tu się nie sprawdzał. U sąsiada znalazłem "100 letni" korek od ursusa który różnił się tylko tym że miał troszkę krótszą sprężynę i jakieś otworki.Jak go zakręcałem to nie czułem oporu sprężyny tak jak to miało miejsce wyraźnie w oryginalnym korku w obu chłodnicach. Odpał wszystko zaczęło hulać drożność ze zbiorniczkiem wróciła, płyn spod korka nie sadzi. Chłodnica sprzedawana jest bez "swojego" korka .
-
Jednak zakupiłeś inny zamiennik niż ja, ale wiadomo ze z tymi zamiennikami różnie bywa co sprowadzą i co wyślą.
-
Dokładnie tak jest. Nie wiadomo co się kupuje i co przyślą. Potem na obrazku z opakowania dojrzałem ,że są pokazane dwie chłodnice -jedna z wylotem tak jak dostałem, druga tak jak bym potrzebował. Czyli są produkowane dwie wersje tych zamienników , jeżeli sprzedawca posiada dwie to w ofercie powinien dać wybór zakupu , ale żadnego info nie uświadczysz. Może mają obie a sprzedają na chybił trafił. Jakby ktoś kupował u tego sprzedawcy to warto się dopytywać niż rzeźbić i zaliczać ewentualne wpadki z korkiem.
-
Witam,
powiedzcie koledzy jaką chłodnicę zakupić do nivy 1,6 (2121 z 1989 roku). Oryginał to koszt 450 zł :shock:, regeneracja 250zł (też nie mało) Co do używek to nie ma zbyt dużego wyboru i przede wszystkim gwarancji. A nie mam pojęcia jak to wygląda z zamiennikami. Może ktoś, coś podpowie?!! ;-) Czy warto kupić zamiennik (jak tak to jaki), czy może ktoś ma sprawną używkę odsprzedać...? Z góry dziękuje za wszelakie informacje.
-
A nie myślałeś o założeniu chłodnicy od 1,7? Można zamontować do silnika 1,6 zamiast chłodnicy miedzianej po wymianie kompletu przewodów chłodniczych chyba od 21213 i termostat od 1,7i czyli 21214. Wydaje mi się ze wyjdzie o wiele taniej chłodnica zamiennik 130-150zł przewody około 40zł a termostat 15-25zł.
-
Tak też zrobiłem. Zakupiłem chłodnice od 1,7 i przerobię. Dziękuje za podpowiedź.