Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => LPG => Wątek zaczęty przez: Medyk w Marca 14, 2019, 09:26:33 am
-
Cześć. Kupiłem w koncu Lade. (Ciesze sie strasznie) Wyprodukowana w 99r. Wiec jest to wersja 1.7 MPI czgli powina miec wtrysk paliwa. A moja ma gaźnik i to do tego taki co to jest u rozregulowany. Martwic sie ze ktos cos motal albo lewizne z przekladaniem budy robił? Parownik jest dość stary wiec trzeba ją dobrze nagrzać zeby zaskoczyła na lpg. Druga rzeczą jest to że w terenie ją trochę muli i zdarza sie gasnac jak jest przechylona trochę na bok. Nie da sie odpalić. Sposób na nią to odkręcić dekiel od filtra powietrza i wyciągnąć filt. Drugi albo trzeci start i ruszy. Filtr zdaje sie być mokry od benzyny. Co to do cholery jest. Mozliwe żeby cos tam jeszcze było w komorze pływakowej i chlapało do gaznika? Zmienić to na mono? To dopiero pierwsze kroki w okiełznaniu auta.
-
Zdjęcie silnika zrób może to monowtrysk?
-
Moja z 99 ma monowtrysk! A jak kupiłem to parownik nie nie reagował na regulacje i dawał taka dawkę że star by się mógł uciągnąć :haha:
-
Jeśli silnik jest oryginalny to rocznik 99 ma na pewno monowtrysk MPI montowane było dopiero od 2000. Mono na pierwszy rzut oka wyglada jak zwykły gaźnik. Zrób zdjęcia to bedzie można coś więcej napisać.
-
Wystarczy?
-
No to Bracie masz ewidentne gazik któremu do MPI bardzo daleko. Są zestawy do przeróbki na mono i być moze że poprzednik pokombinował tak ze z mono zrobił na powrót gaźnik bo tańszy był. Zrób jak możesz fotkę tak żeby było widać jaka to instalacja albo podaj jakiś model jeśli gdzieś masz jeszcze opisane. Ale ogólnie na filtrze powinno być suchutko.
-
Gaźnik jest chyba czyszczenia bo przycina sie moim zdaniem. Wszelakie sprężyny juz chyba nie pociągają zaworów. Jaki jest koszt przejscia na wtrysk tak mniej wiecej.
-
Taki mam parownik - Landi lorenz . Czy jeśli go wykręcę, wyczyszczę i założę zestaw naprawczy to będzie chodził na gazie silnik czy rozreguluje się i będę pchał samochód do gaziarza.
-
Wyczyść lub daj do regeneracji gaźnik o ile to jeszcze ktos robi?!a z LPG to ja podjechalem do gazownika 350-450 PLN nie pamiętam ale w tych granicach z nowym parownikiem na gwarancji regulacja, wymiana węży,nowe kabelki i takie tam ogólnie sam bym tak nie zrobił😁😎
-
Taki mam parownik - Landi lorenz . Czy jeśli go wykręcę, wyczyszczę i założę zestaw naprawczy to będzie chodził na gazie silnik czy rozreguluje się i będę pchał samochód do gaziarza.
Na dole parownika powinna być wkręcona do oporu śruba. Jeśli ją namierzysz to ją wykręć, powinien wylecieć mazut (dodatkowo możesz ogrzać parownik suszarką żeby konsystencja była rzadka lub spuścić to na gorącym silniku-czasem jest ciężko ze względu na temperaturę elementów).
Jak zregenerujesz parownik to wkładając go do samochodu masz go zupełnie rozlegulowanego-czy go wyregulujesz czy będziesz pchał do gaziarza to niestety wróżenie z fusów. Zestawy do regeneracji są często słabej jakości, czasem są problemy z regulacją parownika mimo poprawnej wymiany.
-
Dokładnie to samo powiedział mi Gazownika o regeneracji parownika!😁