Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => Układ chłodzenia => Wątek zaczęty przez: Nikita w Marca 01, 2019, 18:41:17 pm
-
Witam
Ratunku:)
Niva 1.7i 2000r zakupiona min. ze zmasakrowaną pompą wody.Wkład pompy wymieniony profesjonalnie.Niva na wolnych obrotach zagotowała płyn w chłodnicy.Po oględzinach optycznych chłodnica do wymiany.Wymieniłem na nową oraz komplet węży i termostat.Po zalaniu uruchomiłem i dolewałem płyn aby odpowietrzyć.Po 20 minutach na wolnych obrotach stojąc w garażu znowu gotowanie i wykipienie płynu.
Aha 1.7i na niektórych fotach ma wiatrak na kole pompy wody u mnie niebyło ale ślad w tym miejscu na starej chłodnicy jest tak jakby kiedyś była.Moja ma elektrowentylator przerobiony na włączanie w konsoli.Jak go włącze to spada temperatura do 90 stopni ale teraz jest zima a w lato w upał albo w terenie to mi się stopi ten silnik.
Może jakaś rada?
-
Ja założyłem śmigło na pompę i jest super 😀
-
Tak myślałem że to śmigło coś da ale chyba jeszcze zapowietrzona jest bo 6 litrów płynu weszło zamiast prawie 11.Dostałem podpowiedz aby poszukać "bąbla" powietrza w karterze.Czyli magiczną śrubkę trzeba ruszyć:)
Wszystko do wentylatora można zakupić oprócz blaszki dociskajacej wiatrak do koła pasowego.
-
http://motocar.com.pl/ napisz do nich maila z numerem części powinni coś poradzić. Pozdrawiam
-
A na pewno ma być aż 11 l mi też weszło ok 6 i jest spoko wszystko działa? A wentylator przykręciłem śrubami bez żadnej blaszki szczerze nawet nie wiedziałem że ma byc😎
-
O ile dobrze zrozumiałem Twój post: jeśli nie włączysz wentylatora który jest u Ciebie na guzik to zaczyna Ci się gotować płyn w chłodnicy. Tak?
A na pewno ma być aż 11 l
Serwisówka do 1.6 podaje 10,7l. Mi tez tyle nie weszło.
-
Tak jak nie włączę wentylatora to się grzeje pykajac na wolnych obrotach.
-
O ile temperatura na zewnątrz nie oscyluje w granicach -20 albo i lepiej to raczej nie ma się czym martwić. Może jedynie 20 minut do zagotowania to trochę zbyt szybko :mysli: ? To że samochód się zagotuje bez wentylatora to normalne i ja bym się tym nie martwił.
-
Te 11 litrów co fabryka podaje, to na pusty układ, bez płynu w silniku, chłodnicy, nagrzewnicy i wężach.
-
Pięć razy uruchamiana na odpowietrzanie i weszło jeszcze 1,5 L płynu.No i pojechałem w "trase".Temperatura 90 stopni ,tylko na postojach idzie w góre i wtedy załączam elektro-wentylatory. Wentylator i osłona na koło pompy wody zakupione i po montażu dam znać jak tam to działa.
-
Aha motorcar nic niepomógł w zakupie wentylatora ale polecam lada77 z allegro.Tam zakupiłem w rewelacyjnych cenach.
-
Pisałem i dzwoniłem do "motorcar" niestety Pan nie chciał chyba nić sprzedać i zarobić. Olał mnie na zasadzie "weź Pan zrób listę potrzebnych rzeczy a ja sprzedam to Panu taniej o 20-30%" okazało się ze podając im ceny ze sklepów w Polsce przeliczyli mi o 50-90 groszy taniej na sztuce i wielu rzeczy nie mieli i jako jedyny importer twierdzili że są niedostępne(a już mi przyszły np z jacars). Wstępna rozmowa telefoniczna obiecująca, realizacja zamówienia koszmarna..... bez komentarza. Polecałem ale teraz odradzam. Daj znać czy wiatraczek pomógł i wstaw może jakieś foto tych dodatkowych wiatraków bo to zastanawiający patent.
-
nie lada77 tylko niva77 kurde sie zamotałem :niepewny: