Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => LPG => Wątek zaczęty przez: niva 2005 w Lutego 14, 2019, 17:50:15 pm
-
witam szanowne grono. otoz jak w temacie chce zalozyc lpg do mej nivki. gdzie zamontowac butle? jaki parownik?
na co zwrocic uwage?
moze jakies foto zobacze ..?
pzdr
lada niva 1700 i 2005
-
Dyskusję na temat jakich komponentów użyć znajdziesz tutaj (chyba że nie chcesz sekwencji, ale zważywszy na to że masz wielopunktowy wtrysk nie brałbym instalacji mieszalnikowej pod uwagę):
https://lpg-forum.pl/lada-niva-1-7i-jaka-instalacje-zalozyc-t18541.html?hilit=niva
Butlę wsadziłbym pod bagażnik (wymagana przeróbka ukł. wydechowego).
Gdybyś chciał robić zakupy przez interneto to polecam phjacus.pl - dobry kontakt, dobre ceny, i szybka wysyłka, w razie wystąpienia problemu szybko go rozwiązują; warto założyć konto, bo ceny są minimalnie niższe niż te widoczne bez logowania
Montować chcesz sam czy zlecić gazownikowi?
-
Do MPI tylko sekwencja szkoda zachodu ze starszymi generacjami. Niewielka oszczędność przy zakupie w porównaniu z późniejszymi ustawieniami i komplikacjami w użytkowaniu. Montaż można pod podwoziem chociaż to trochę zabawy z wydechem i pasowało by tak zrobić jak w wersjach na Francję z dodatkową blachą osłonową. Natomiast największym mankamentem butli pod podwoziem jest przesunięcie tłumika końcowego. Ja widziałem dwa rozwiązania i w sumie oba średnio bezpieczne dla tłumika w terenie: 1. tłumik końcowy umieszczony pod progiem z wydechem przed tylnym kołem jak w dostawczaku 2. tłumik po przeciwnej stronie tłumika środkowego z przedłużką wydechu do tyłu. Oba rozwiązania na zdjęciach znalezionych w necie bo z żywego okazu nie mam bo jak oglądałem na komisach to nie robiłem zdjęć. Ja osobiście mam w bagażniku za tylną kanapą troszkę to przeszkadza w wykorzystaniu całej przestrzeni bagażowej po złożeniu kanapy ale w terenie spisuje się chyba najlepiej bo tłumik końcowy jest ustawiony fabrycznie i schowany za wzmocnieniem haka holowniczego (teoretycznie mniejsza szansa by go urwać).
-
dziekuje za odpowiedzi .to widze ze nie takie to proste. chce miec jak najwiecej przestrzenie bagazowej . co do terenu to nie tak bardzo gleboko wjezdzam ale.....sam tego nie bede robil musi gazownik to zrobic by moc zalegalizowac . koszty sie pewnie powieksza od zwyklego standartowego montazu?
pzdr..
-
pasowało by tak zrobić jak w wersjach na Francję z dodatkową blachą osłonową.
Wg mnie osłona jest zbędna. Należy dobrać butlę, by nie wystawała poza elementy konstrukcyjne samochodu co samo w sobie zabezpieczy butlę, a wydaje mi się, że przy zahaczeniu butlą o coś (oczywiście ekstremalnie mocno) prędzej wyrwie butlę z mocowań niż ją uszkodzi.
sam tego nie bede robil musi gazownik to zrobic by moc zalegalizowac . koszty sie pewnie powieksza od zwyklego standartowego montazu?
Teoretycznie nie możesz tego zrobić sam i nie możesz znaleźć gazownika, który wyda na to kwitek :oczko2:
Jeśli gazowik zajmuje się tylko montażem a nie działa w ramach warsztatu to prawdopodobnie nawet nie będzie hciał zabierać się za przeróbkę tłumika i będziesz musiał dostarczyć samochód z przygotowanym miejscem pod butlę.
Apropo tłumika to ja bym się zastanawiał nad wywaleniem ostatniego tłumika i wsadzeniem uniwersalnego za ok. stówkę z allegro. Powinien ładnie się zmieścić wzdłuż samochodu maksymalnie z boku zostawiając tym samym miejsce na butlę. Wtedy można ewentualnie na butlę nakleić ekran cieplny i gotowe.
Co do samego montażu u gazownika, to warto wybrać sprawdzonego i polecanego gazownika, aby po montażu cieszyć się instalacją i nie mieć samych problemów. Chyba najważniejsze aspekty to komplet dokumentów, zdjęcie kolektora dolotowego do nawiertów + nawierty jak najbliżej wtrysków benzynowych i pod podobnym kątem, montaż butli do jazdy do przodu, strojenie instalacji w warunkach drogowych lub hamowni (a nie sama autokalibracja).
-
aby nie ruszac tlumika to pozostaje butle umiescic w bagazniku..hm to upraszcza sprawe montazu. co do tlumika no tak u mnie trudno znalesc kogos kto by sie tego podjal..bo sam montaz butlii reszty. no problem przy tlumiku jest u mnie sonda ..21214-20 taki jest nr tlumika ..
pzdr
-
Moim zdaniem o ile w tych montażach butli pod spodem bedzie ona w miare bezpieczna to na pewno przy zawisnieciu uwalimy tłumik... Łada to nie traktor i przeswit nie jest imponujacy. Mala butla ok 40l wzdluz bagaznika i problem z głowy bo w poprzek zajmie wiecej miejsca.
-
Moim zdaniem o ile w tych montażach butli pod spodem bedzie ona w miare bezpieczna to na pewno przy zawisnieciu uwalimy tłumik... Łada to nie traktor i przeswit nie jest imponujacy. Mala butla ok 40l wzdluz bagaznika i problem z głowy bo w poprzek zajmie wiecej miejsca.
mysle mala butla w bagazniku rozwiaze sprawe. .tylko zostanie mniej miejsca w bagazniku. jak wyglada mntaz parownika ?? i tu tez jest problem? kolo zapasowe jest przy silniku .
pzdr
-
Parownik po stronie Aku😀
-
Tłumik końcowy istotnie wisi dość nisko (zdjęcie jak u mnie to jest) [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ] , Rantem łatwo o coś zaczepić i go uszkodzić (jak się faktycznie w terenie tarzasz/zamierzasz). Miałem butle pod podłogą i tu żadnego problemu. Prędzej hak oberwie niż butla. Póki co, mam zdemontowany cały zawór/butle i przewody. Ciągle się zastanawiam czy wpakować małą butle do środka, czy zupelnie się pozbyć lpg... wagowo całkiem sporo zyskałem jak wywaliłem kanapę, wspornik butli/hak
i butle, zwłaszcza w kontekście wagi całego auta.
-
Ja u siebie zrobiłem coś na wzór tego
-
witam. niva poszla do gazu.butla pod spodem tlumik przesuniety bedzie.STAG bedzie . obaczymy jak wyjdzie .pozniej jak zrobione bedzie zapodam info.
pzdr
-
witam. auto zagazowane. STAG 200 GoFast ..butla pod spodem z tylu. i hula.. musze sie nauczyc programowania tego ustrojstwa by moc byc niezaleznym od gazownkiow. na dzien dzisiejszy ma spalanie LPG 20 litrow. czy nie za duzo??
pzdr
-
Jeśli na asfalcie i masz sprawny uklad zaplonowy to moim zdaniem dużo. Znajomy w wersji na wielowtrysku w miescie spala ok 13l. Chyba ze masz jakies szerokie kapcie. Takie spalanie mialem w mojej nivce na wersja 21213 z gaznikiem i instalacja pierwszej generacji z rozregulowanym zapłonem i uszkodzonym parownikiem.
-
witam. kapcie typowe dla nivy terenowe voltairy . model nivy 1.7 wtrysk
i mysli kolega ze mozna cos ztym zrobic meczyc gazownika?/
pzdr
-
Dużo, ale dla czystości sumienia sprawdź ciśnienie w voltyrkach, bo jak im zejdzie jakoś poniżej 1.5atm, to potrafią naprawdę mulić na asfalcie.
No i nie napisałeś w sumie, gdzie te 20l poszło, czy 100% asfalt.. (?)
-
To ciekawe, ja mam w nad gardzielami gaźnika zamontowane podwójny mikser gazu.
-
Dużo, ale dla czystości sumienia sprawdź ciśnienie w voltyrkach, bo jak im zejdzie jakoś poniżej 1.5atm, to potrafią naprawdę mulić na asfalcie.
No i nie napisałeś w sumie, gdzie te 20l poszło, czy 100% asfalt.. (?)
nie jezdzilem w teren ,szuter asfalt. i te spalanie mocno wysokie jak i benzyna ..kupilem skaner i bede szukal przyczyny...
bo w warsztatach to czapka niewidka....
pzdr