Polskie Forum Niva 4x4

BAZA WIEDZY => Dokumentacja => Wątek zaczęty przez: Mr_R4VEN w Lutego 11, 2018, 22:18:54 pm

Tytuł: Wzmocnienie mocowania przednich amortyzatorów
Wiadomość wysłana przez: Mr_R4VEN w Lutego 11, 2018, 22:18:54 pm
Niniejszy poradnik stanowi podstronę "Kompendium Wiedzy Dla Początkujacych (i nie tylko)" (http://niva4x4forum.pl/index.php?topic=79.0)

Tłumaczenie: Danieljs (http://niva4x4forum.pl/index.php?action=profile;u=33) | Mr_R4VEN (http://niva4x4forum.pl/index.php?action=profile;u=1)

WZMOCNIENIE MOCOWANIA PRZEDNICH AMORTYZATORÓW
Jeżeli są zastosowane amortyzatory twardsze niż fabryczne lub praktykowana jest brutalna jazda terenowa, fabryczne mocowania amortyzatorów w Nivie mogą ulec uszkodzeniu. Najsłabsze jest przednie górne mocowanie (swoją drogą fabryczne, przednie amortyzatory Nivy są idealne do off-roadu i nie wymagają wymiany).

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Mocowanie to może zostać wzmocnione (zarówno przez poprawienie i wzmocnienie fabrycznych spawów, dodanie płaskownika bądź kątownika) lub wymienione na nowe.

SPAWANIE
Po prostu upewnij się, że mocowania są przyspawane tak dobrze jak to tylko możliwe dookoła od 3 stron "talerzyka"/płaszczyzny. To sprawi, że mocowanie będzie znacznie mocniejsze.

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

"TALERZYKI" I KĄTOWNIKI
Można wspawać nową górną część wykonaną z grubszej blachy.

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Możesz też skorzystać ze wstawienia elementu na stary w celu wzmocnienia wytrzymałości.

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Alternatywnie kawałek kątownika z wykonanym otworem na jednej ze ścianek może zostać wykorzystany jako górne mocowanie znajdujące się od spodu mocowania fabrycznego, którego druga ścianka (druga ścianka kątownika) będzie przymocowana do konstrukcji samochodu. Możesz nawet wykonać całkowicie nowe mocowanie z kątowników, które będzie pasowało do fabrycznego mocowania.

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

PROFIL ZAMKNIĘTY
Całe mocowanie można zastąpić nowym, wykonanym z profilu zamkniętego o grubszej ściance niż grubość mocowania fabrycznego i przyspawanym do podłużnicy.

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Oczywiście jeśli wzmocniłeś jeden element, zasadniczo najsłabszym punktem staje się dolne mocowanie amortyzatora, które ulegnie uszkodzeniu przy ostrej jeździe terenowej. Dolne mocowanie również może zostać wzmocnione za pomocą kątownika.

 [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]   [ Nie masz uprawnień do przeglądania załączników ]

Tekst został opracowany w oparciu o Baxter's Niva Site (http://www.ladaniva.co.uk/baxter/resources/Shock_mounts.htm), za zgodą autora. Rozszerzony o dodatkowe informacje dzięki wiedzy i uprzejmości użytkowników Polskiego Forum Niva 4x4 (http://www.niva4x4forum.pl)
Autorzy nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za niewłaściwe użycie przedstawionych tu informacji. Jeśli nie jesteś pewien czy dasz radę sam przeprowadzić modyfikacje/naprawy, zaprowadź auto do profesjonalnego warsztatu!

© Polskie Forum Niva 4x4 (http://www.niva4x4forum.pl)