GL5 sprawuje się normalnie i nie uszkadza synchronizatorów, Polonez z podobną skrzynką też zaleca GL5, ja jeżdżę od 30 000, czyli od kiedy mam NIVE na GL5 w przekładniach z czego w skrzynce mam syntetyk 75W90 , i właśnie w mrozy nie ma problemu z biegami, silnik 5W40, nie rozumiem poco się bawić w oleje 15W czy 10, jeżeli pełny syntetyk jest praktycznie w tej samej cenie. Takie oleje wpływają korzystnie na podzespoły i wydłużenie ich życia, ale jeżeli jest coś uszkodzone,huczy czy są wycieki to olej tego nie zmieni... Polonezem z 91 z Dieslem pod maską zrobiłem już ponad 80 000, na syntetykach i GL5 w skrzynce wszystko pięknie śmiga, i zauważalnie lepiej niż na olejach " Staro dawnych do starych aut" w silniku też 5W40, w zimie jest różnica przy rozruchu znaczna.