Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => Silnik i osprzęt => Wątek zaczęty przez: bogus w Września 18, 2019, 23:04:28 pm
-
mam nivę z 2009 roku i przebiegiem 100 tyś ,zastanawiam się jakie oleje kupić , nie chodzi mi o markę tylko np raz widzę że do silnika 5w40 a gdzieś indziej 10 w40. Poproszę może ktoś się podzieli spostrzeżeniami. Również co do skrzyni i mostów najlepiej wlać.
-
w mojej nivie z 2019 zalecane jest do silnika 10w40 do przekładni wszstkich ( mosty skrzynia biegów i rozdzielcza 85w90 GL5 ja dałem GL5 całkiem porządny bo mitasu (czyli japoński który podobno w toyotach zalewają w fabrykach) ale chyba coś nivie nie podchodzi bo skrzynie gwiżdże i szumi ( chyba że może na innym było by gorzej ?!?! ) o teraz w zimie ( w końcu co to za zima i mrozy epizodycznie max jakie wystąpiły -4*C po uruchomieniu kiepska wchodzą 1 i 2 :przepraszam: a samochód ma dopiero 15000km czy może GL% jest dla tej skrzyni za dobry i tu problem? Podobno niektóre skrzynie PSA mają tak że jak im się wleje GL5 a mają dedykowany GL$ to pojawiają sie problemy z synchronizatorami czy w niwie też tak może być ? Proszę o pomoc i ew. propozycje co się najlepiej sprawuje w skrzyni nivy
-
GL5 sprawuje się normalnie i nie uszkadza synchronizatorów, Polonez z podobną skrzynką też zaleca GL5, ja jeżdżę od 30 000, czyli od kiedy mam NIVE na GL5 w przekładniach z czego w skrzynce mam syntetyk 75W90 , i właśnie w mrozy nie ma problemu z biegami, silnik 5W40, nie rozumiem poco się bawić w oleje 15W czy 10, jeżeli pełny syntetyk jest praktycznie w tej samej cenie. Takie oleje wpływają korzystnie na podzespoły i wydłużenie ich życia, ale jeżeli jest coś uszkodzone,huczy czy są wycieki to olej tego nie zmieni... Polonezem z 91 z Dieslem pod maską zrobiłem już ponad 80 000, na syntetykach i GL5 w skrzynce wszystko pięknie śmiga, i zauważalnie lepiej niż na olejach " Staro dawnych do starych aut" w silniku też 5W40, w zimie jest różnica przy rozruchu znaczna.