Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => Układ zawieszenia => Wątek zaczęty przez: Baca1051 w Maja 20, 2018, 14:20:24 pm
-
Witam, koleżka zakupił ladzianke ( chyba mi pozazdrościć :) ). Lada jak lada nic mnie w niej nie zaskoczyło, poza jedna rzeczą. Mianowicie jedno z tylnych kol, lewe stojąc przodem do maski, jest schowane...tak jakby półos byla za krótka, spotkaliście się z czymś takim? Co to może być, obejrzałem dokładnie wszystko i "na oko" całe zawieszenie jest proste.
-
Pewnie jedna felga nieoryginalna z niewłaściwym et.
Ot i cała usterka :cwaniak:
-
99% oryginalna. Ale...nie jestem pewien. Generalnie zdziwiło mnie to, ona jest schowana z 5 cm. Ale jutro to zbadam.
-
Inaczej, jak " zmierzyć, sprawdzić" w warunkach polowych bez ścigania kol jakie jest ET, żeby dokupić właściwe brakujące?
-
Parametry felgi powinny być wybite na wewnętrznej stronie felgi. Niektóre mają na zewnętrznej
-
Kurcze nie daje mi to spokoju, może faktycznie jest inne ET. Raczej nie ma innej możliwości.
-
Najprościej jak się da, koło musisz ściągnąć. Czy ten sposób działa nie wiem bo nie sprawdzałem :smiech:
https://www.youtube.com/watch?v=82NT4NswtYc
-
Dzięki za odzew, spróbuję zrobić to bez ściągania felgi, mam pewnien pomysł:)
-
Dzięki za odzew, spróbuję zrobić to bez ściągania felgi, mam pewnien pomysł:)
Na skróty z reguły wychodzi dłużej :haha:
-
:lol: Masz racje
-
Tutaj masz fabryczne parametry felgi ... tylko powiększ sobie fotkę :hehe: ... troszkę pijany dziś jestem :uklon:
-
ET jest zgodne, jedyne co jeszcze zauważyłem to mocowanie dolne amortyzatory od strony felernego kola jest kilka cm niżej, poza tym wszystko wydaje się być na swoim miejscu.
-
A może tam trzeba ustawić geometrię, kąty kół?
-
Skoro felgi są prawidłowe to wątpię że ustawienie geometrii coś pomoże.
Może coś jest nie tak z drążkami mocującymi tylny most.
-
Dziś pojechałem do starszego kolegi i jak spojrzałem na tył z daleka to wygląda tak jakby całą buda uciekała na lewa stronę (patrząc Od tyłu) jakby była przedstawioną tylko tam mię ma śladu po epizodzie który mógłby ewentualnie spowodować takie skutki. Dziadzia sie cieszy z zakupu, a ja nie chce go smucić.
-
Zrób jakieś fotki. Może ktoś kombinował z liftem i mu nie wyszło? Może z prawej strony miedzy piastą a kołem jest założona podkładka dystansowa a z lewej strony zapomnieli?
:mysli:
-
Postaram sie jutro coś podrzucić
-
Wszystko jest proste, wszystkie drażki na swoich miejscach mocowania nie ruszane, wszystko jest proste bez śladów ingerencji...pomoze ktoś? Sprawdze jeszcze jutro ta podkładkę dystansowa.
-
Kolo schowane około 3 cm.
-
Ja bym pojechał na geometrię. Może to kwestia regulacji, może ktoś zdrowo przywalił kołem w krawężnik i deformacji zawieszenia nie widać gołym okiem, a może jeszcze coś innego. Auto ściąga podczas jazdy albo ma nadżartą którąś z opon?
-
Opony sa całe, podobno z tylu nie ustawia sie tu geometrii. Dzwoniłem do serwisu i usłyszałem że każda tak ma, moja np.ma normalnie...brakuje pomysłu. Dziś kolega był u mechanika który wszystko posprawdzal, zmierzył i mówi że nie wie co jest 5. Samochód nie ma śladu PO wypadku.
-
Postaw dwie łady koło siebie bo widzę że jest taka możliwość, obierz punkt pomiarowy, np. środek podłogi/most/wał i miarką pomierz punkty odniesienia u siebie i później w tej drugiej. Jak to nic nie da to od ranu błotnika do ukł./hamulcowego, napędowego, zawieszenia. Innego pomysłu nie mam. W którymś miejscu powinna być niezgodność o ile te 3 cm nie rozkładają się na 5 miejsc bo wtedy tego się nie wychwyci takimi pomiarami.
Innego pomysłu nie mam.
-
Mam skośne tylne koła wygląda to mniej więcej tak / \ no może ciut mniejszy ale czy ktoś ma jakiś pomysł co może być przyczyną takiej sytuacji. Pozdrawiam.
-
Berserker a łożyska sprawdzałeś?
-
Jeszcze nie. Dopiero w zeszłym tygodniu zacząłem pracę nad nivka. W tym momencie zdjęte mam całe przednie zawieszenie, belkę poprzeczną, most, skrzynię biegów ale już myślę nad tyłem i zobaczyłem że jest skos na tylnych kołach. Myślałem nad łożyskami ale pomyślałem że nim zacznę grzebać to zorientuje się co jeszcze może mieć na to wpływ. Generalnie dzięki za info i pozdrawiam. :ok:
-
Przyczyną ustawienia kół pod kątem / \ jest ugięty most, wiem bo jestem świeżo po prostowaniu, przed prostowaniem wyglądał jak banan.