Polskie Forum Niva 4x4

DZIAŁ TECHNICZNY => LPG => Wątek zaczęty przez: pajak650 w Kwietnia 07, 2018, 10:16:30 am

Tytuł: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: pajak650 w Kwietnia 07, 2018, 10:16:30 am
Fajnie opisana regulacja LPG pierwszej generacji. http://suzuki.run4x4fun.com/lpg_doc.htm (http://suzuki.run4x4fun.com/lpg_doc.htm)
Może ktoś z użytkowników ma jeszcze jakiś dobry sprawdzony sposób.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 02, 2019, 09:42:59 am
Witam. Macie pomysl dlaczego nuvja chce spalac na miescue 25l lpg? 1.6 gaznik. I generacja. Mikser dedykowany niwja. Reduktor rownuez nowka. Gaznik podciśnieniowy.
Moze Tak na byc?  Ponoc ludziom pali mniej.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 04, 2019, 10:45:37 am
Pewnie masz zbyt bogatą mieszankę. Spróbuj na próbę przykręcić śruby na wężu do miksera o 1/4 obrotu.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 07, 2019, 10:18:14 am
Cytuj
Juz dawno tym krecilem. Wczesniej bylo 30l lpg na mieście. Teraz poskrecalem i jest 25. Mikser dedykowany nad gaznik. Moze to byc kwestia miksera? Za bogata mieszanka na pewno ale srubka skrecona ze juz spadek mocy odczuwam.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 07, 2019, 10:22:34 am
https://www.agsiedlik.pl/mikser-lpg-lada-niva-mixer-i218.html.   To jest moj mikser. Czy mize byc ze za bardzo mikser zweza gardziel i ciagnie za nalo powietrza a za duzo gazu
?
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 07, 2019, 21:24:19 pm
Nie sądzę, aby nawet ewentualna słaba konstrukcja miksera była winna aż takiego spalania. Do Polonezów gaźnikowych był jeden rodzaj miksera, który zakrywał z 1/4 przelotu gardzieli jak nie więcej, powodowało to przymulenie silnika na benzynie z powodu ograniczonej ilości powietrza ale nie powodowało to drastycznego spalania lpg.
Skoro poczułeś spadek mocy od przykręcenia śrub to odkręć je o 1/4 do 1/2 obrotu od momentu w którym poczułeś spadek mocy a spróbuj zubożyć mieszankę na parowniku.
Sprawdzałeś szczelność instalacji? Gaz nigdzie nie ucieka?
W jakim stanie masz filtr powietrza?
Możesz też podjechać na skp niech wsadzą sondę w wydech.  Pewnie z dyszkę będziesz musiał zainwestować ale będzie coś wiadomo.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 08, 2019, 11:59:07 am
Na parowniku tez probowalem zubozyc. Bez zmian.  Filtry nowe. Po ustawieniu na analizatorze 35l na 100. Dlatego juz  Nie wiem gdzie szukac.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: basior6977 w Stycznia 08, 2019, 16:05:46 pm
Co prawda mam jednopunktowy ale musiałem wymienić parownik nie reagował na regulacje i podawał taka ilość gazu ze, spokojnie by się STAR uciągną 😀jak go potem rozkręciłem to był tak zawalony mazutem że nie miał prawa reagować na regulacje😀teraz pali w granicach 12-14L/100 podtlenku biedy🤣🤣🤣
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 08, 2019, 16:45:06 pm
Jak był na analizatorze ustawiany i nie reaguje na regulację to parownik do czyszczenia tak jak przedmówca napisał albo od razu do regeneracji.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: basior6977 w Stycznia 08, 2019, 17:25:14 pm
Ja nie regenerowalem po prostu wymieniłem na nowy. Masz gwarancję i pewność że będzie działał. Tan który rozebrałem to był pokryty prawie 0,5cm warstwą mazutu ale nie płynnego tylko takiego zaschniętego że, trudno było zeskrobać!!!
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 09, 2019, 08:41:03 am
U mnie parownik nowka tomasetto at07 140km. Cala instalacja nowa oprocz butli. Zastanawiam sie jeszcze nad parownikiem. Gdy wkręcam śrubę od mieszanki na wolnych obr. Zaczyna przygasac. Wtedy odkrecam az zacznie przygasac i wtedy ustawiam położenie srodkowe. Czy to jest prawidłowe postepowanie? I drugie pytanue czy wkrecajac srube od mieszanki na parowniku zubazam dawke gazu?
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: basior6977 w Stycznia 09, 2019, 11:17:34 am
Odkręcić wąż podajacy i reguluj śrubka zobaczysz czy w ogóle reaguje na regulacje (usłyszysz i zobaczysz czy podaje więcej czy mniej gazu)
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 09, 2019, 19:55:14 pm
Bypass jak masz ustawiony?
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 09, 2019, 22:04:49 pm
Ta od wolnych obr? Wkrecona na max.  Aha jeszcze mam problem jak hamuje silnikiem to zalewa swieczki peawdopodobnie i maszyna gasnie. Tylko ze snorklem. Jak odlacze snorkla jest cacy.  Snurkel skierowany w tyl
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 10, 2019, 17:54:36 pm
Parownik ustawiony wzdłużnie do osi pojazdu?
Tak nawiasem to miałem taki parownik w poldku, był oporny na próby regulacji mimo regeneracji
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 11, 2019, 12:11:33 pm
Tak wzdłużne.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 12, 2019, 09:51:04 am
Nie pamietam dokładnie jak to się robiło, ale spróbuj wyregulować bypass na bąble i wtedy powtórzyć regulację, choć nie wiem czy to pomoże w tym przypadku. Tzn wsadzasz wąż, którym leci gaz z parownika do naczynia z wodą, podajesz plus na elektrozawór i bypass regulujesz tak aby leniwie wylatywały pojedyncze bąbelki.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 12, 2019, 21:08:12 pm
Myslisz ze to moze powodować zawyzone spalanie? Skoro dawka gazu jest mala ze silnik juz zaczal zamulac?  A jeszcze tak się zastanawiam. Czy mikser nad druga gardziela nie puszcza gazu w puszke filtra powietrza w momencue gdy gardziel gaznika jest zamknieta? Pierwsza gardziel otwarta wiec parownik puszcza gaz na register trojnik i dwie gardziele. Z tego z jednej trafia do kolektira ssacego. A z drugiej nie. Czy parownik daje tylko tyle gazu ile jest zasysane z gaznika
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 12, 2019, 22:59:54 pm
Baypass może coś by zmienił w kwestii gaśnięcia.
Jeżeli druga przepustnica jest zamknięta to gaz nie powinien lecieć bo nie ma podciśnienia, które zasysałoby gaz.
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: zygizz w Stycznia 13, 2019, 01:40:33 am
Hmm a moze byc ze podciśnienie z 1 gardzieli zasysa gaz wywołując podciśnienie w całej pyszce . czesc trafia do gardziel i czesc zostaje w obudowie filtra powietrza  co w efekcie ulatnia sie to atmosfery? Czy parownik daje tylko tyle gazu ile zasysa z miksera gaznik?

Posprawdzalem regulacje jeszcze raz. Bajpas zakrecony calkiem.  Zaywazylem ze jak wlaczam zapłon na gazie to leci troche gazu z parownika mimo ze nie krece rozrusznik iem. Czy tak ma byc?
Tytuł: Odp: Regulacja LPG I generacji.
Wiadomość wysłana przez: Danieljs w Stycznia 13, 2019, 10:49:06 am
Z tym zasysaniem przez drugi gardziel może niby być tak, że coś tam tego gazu poleci, ale nie powinno mieć to raczej wpływu-powinny być to wielkości pomijalne. Czytałem kiedyś, że ktoś sobie w polonezie na przewodzie do drugiej gardzieli wsadził zawór zwrotny, bo był jakiś problem (nie pamiętam jaki) i w ten sposób go wyeliminował.
Jak masz przełączone zasilanie na lpg i włączysz zapłon to powinna polecieć dawka gazu do rozruchu. Jest to tzw. ssanie. Gdybyś miał parownik podciśnieniowy to do ssania miałbyś dodatkowy przycisk, którym podawałbyś + na elektrozawór i puszczał gaz do odpalenia. Ty masz już tzw. parownik elektroniczny, w  którym układ w centralce puszcza przez chwilę gaz po włączeniu zapłonu. W centralce powinieneś mieć potencjometr, którym regulujesz czas podawania gazu po przekręceniu stacyjki.