Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => Układ napędowy => Wątek zaczęty przez: fazer w Maja 06, 2019, 13:07:48 pm
-
Luzy na wieloklinach i wibracje, chcę zmienić wały na nowe. Czy ktoś ma może założone wały tzw. wzmocnione jak poniżej ,warto je kupić , czy pasują bez problemów ? Najtańsze zamienniki z jacarsu są po ok 200zł i jakoś się boję że to "gównolit" chyba że się mylę, oryginalne kosztują sporo drożej niż te wzmacniane a też wielokliny się zbyt szybko wyrabiają, przerabiał ktoś temat? :
https://allegro.pl/oferta/wal-napedowy-lada-niva-przod-nowy-wzmocniony-7940048286
-
Mam założone wały z tej aukcji. Wyglądają solidnie. Przejechane dopiero z 2000km dlatego za wiele nie powiem o trwałości. Montaż bez problemu tylko śruby zmieniałem, bo stare się obracają. Osłony gumowe sparciałe od początku. Sprzedawca wysłał na odczepnego drugie nie pasujące i stwierdził, że "najlepiej dociąć sobie samemu z dętki".
-
warto je kupić , czy pasują bez problemów ?
Z zasłyszanych opinii wiem, że pasują i warto. Ja u siebie za jakiś czas też planuję zmienić.
Mam założone wały z tej aukcji. Wyglądają solidnie. Przejechane dopiero z 2000km dlatego za wiele nie powiem o trwałości. Montaż bez problemu tylko śruby zmieniałem, bo stare się obracają. Osłony gumowe sparciałe od początku. Sprzedawca wysłał na odczepnego drugie nie pasujące i stwierdził, że "najlepiej dociąć sobie samemu z dętki".
Trochę lipa z tymi osłonami, pewnie trochę przeleżały na półce..
Wzmacniane wały produkuje też firma z Wrocławia:
https://waly-napedowe.pl/produkty/waly-napedowe-osobowe/lada/niva,2,16660
-
Osłony gumowe sparciałe od początku. Sprzedawca wysłał na odczepnego drugie nie pasujące i stwierdził, że "najlepiej dociąć sobie samemu z dętki".
Tak, dzięki za info, sprawdzili na magazynie, wszystkie mają ten sam problem.Kupiłem od innego sprzedawcy troszkę drożej w kwestii osłon jest ok.
Wzmacniane wały produkuje też firma z Wrocławia:
https://waly-napedowe.pl/produkty/waly-napedowe-osobowe/lada/niva,2,16660
Po rozmowie telefonicznej z tą firmą kwestię "madein poland" pozostawiam otwartą, nie jestem o tym przekonany, a mają je trochę droższe ,jestem zwolennikiem zapłacenia więcej za lepszy towar, tu jednak nie mam pewności ,na zadawane pytania dostawałem zbyt rozmydlone odpowiedzi
Zasięgnąłem też języka u sprzedawcy wałów tego typu z allegro jeden nie owijał w bawełnę, wały najczęściej pochodzą z Turcji a ich elementy są produkcji znanego kraju w Azji :) jak wszystko teraz. Wał już na pierwszy rzut oka jest konstrukcją mocniejszą ,ma dużo więcej "mięsa" od oryginału - wieloklin, krzyżaki. Po zamontowaniu ustąpiły przykre wibracje i łoskot na luzie. Ja jednak wymieniłem też łożysko w reduktorze na którym wisi wał tylni / zwykłe jednorzędowe 6305/ i uszczelniacz bo był wsadzony prawoskrętny i lał /na tył ma być lewoskrętny/. Minimalizm konstrukcyjny zastosowania takiego wątłego łożyska w tym miejscu powoduje dodatkowe luzy przed wałem i praktycznie nie możliwa jest jego kasacja, a łożysko i gniazdo jego osadzenia w pokrywie reduktora wyrabiają się zbyt szybko . Warto sprawdzić ten element żeby zakup nowego wału miał sens. Dużo lepszym rozwiązaniem jest ucieczka od starych rozwiązań i wymiana pokryw reduktora na te z nowszych roczników gdzie wprowadzono łożyska szersze dwurzędowe , coś na ten temat:
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.drive2.ru%2Fl%2F5538567%2F&sandbox=1
Z tego co się zorientowałem najpewniejszymi wałami bez naleciałości chińskich są produkowane na Ukrainie tzw.ukraiński „Chernigov” , niestety u nas w handlu nieosiągalne :
https://www.drive2.ru/l/6880883/
https://n1auto.com.ua/products/val-kardanniy-vaz-2121-perednego-mosta-l580-chernigov.html
-
https://translate.google.pl/translate?hl=pl&sl=ru&tl=pl&u=https%3A%2F%2Fwww.drive2.ru%2Fl%2F5538567%2F&sandbox=1
Już na wstępie jest ciekawie - tłumacz google: "musiałem strzelać razdatku, bo Obrońca zaczął lizać" :haha:
A na poważnie - bardzo dobrze rozpracowany temat wałów i pokryw, dzięki :oki:
-
@Fazer świetny research! Czeka mnie podobna akcja w najbliższym czasie - oba wały i łożysko tylnego wałka w reduktorze.
-
Nie mieliście problemu z ocieraniem wzmacnianego wału o belkę skrzyni biegów? U mnie ociera dość mocno :zaklopotany:
-
rozwiązałeś problem? ja jeszcze nie wymieniałem przedniego, ale mam zamiar. To w/g Ciebie będzie ocierało w każdej nivce ,czy coś w twojej było nie teges?