Polskie Forum Niva 4x4
DZIAŁ TECHNICZNY => Układ elektryczny => Wątek zaczęty przez: Danieljs w Stycznia 29, 2019, 11:44:54 am
-
Jak fabrycznie jest zrealizowane przejście elektryczne klaksonu między kolumną a kierownicą? U mnie była rzeźbiona sprężynka (oczywiście nie działało), ja wlutowałem zagiętą blaszkę miedzian i działało przez tydzień-blaszka albo się dogięła albo starła. Macie jakieś sprawdzone patenty na ten problem?
-
Jak fabrycznie jest zrealizowane przejście elektryczne klaksonu między kolumną a kierownicą? U mnie była rzeźbiona sprężynka (oczywiście nie działało), ja wlutowałem zagiętą blaszkę miedzian i działało przez tydzień-blaszka albo się dogięła albo starła. Macie jakieś sprawdzone patenty na ten problem?
U mnie jest fabryczna blaszka, którą co jakiś czas trzeba "regulować" :sorry:
-
Ja mam patent jeszcze poprzedniego właściciela - na desce rozdzielczej, na prawo od wszystkich przełączników jest niepozorny czerwony przełącznik. Jak się go włączy - trąbi, jak wyłączy - przestaje. Kwestia przyzwyczajenia i wyczucia, zwłaszcza w nocy (chociaż ja nie korzystałem jeszcze po ciemku).
-
Czyli kombinuję podobnie. Dwa dni temu kupiłem przycisk żeby przenieść klakson na deskę rozdzielczą, a wczoraj przy okazji demontażu kierownicy podgiąłem blaszkę bo nie chciało mi się owego przycisku montować :wesoly:
-
W sumie regulacja nie jest ani skomplikowana, ani CZASOCHŁONNA..
..
..
od kiedy dowiedziałem się, że kierownicę da się ściągnąć, wyciągając zaślepkę i odkręcając jedną śrubę.. (wcześniej męczyłem się z demontażem całej "poduszki" z klaksonem :hehe:)
:smiech2:
-
Hmm, ciekawe czy moja kierownica też ma zaślepkę :wesoly:
-
Jak rozwiązałeś sprawę klaksonu? Bo u mnie wczoraj blaszka odpadła.. :wsciekly: :haha:
-
Po prostu wyciąłem cienki pasek z blaszki miedzianej i zagiąłem go w kształcie "J". W miejscu lutowania zrobiłem dziurkę w blaszce i w te sposób wlutowałem ją lutownicą. Jenak jak znów mi odpadnie to robię na przycisk-leży już kupiony i czeka jak blaszka znów zawiedzie.